بیانیه ارتش یمن درباره حمله به ۲ کشتی اسرائیلی

 سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که «در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در غزه و به یاری خداوند، نیروی دریایی یمن عملیاتی نظامی علیه ۲ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی انجام داد».

کشتی اول به نام «سوان آتلانتیک» حامل نفت بوده و دومی کشتی کانتینری «ام اس سی کلارا» است که با پهپاد هدف قرار گرفته‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که خدمه این کشتی‌ها به هشدارهای نیروهای دریایی یمن توجه نکردند و پس از آن این کشتی‌ها مورد هدف قرار گرفتند.

وی همچنین تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن به تمام کشتی‌ها به جز کشتی‌هایی که به سمت بنادر صهیونیستی حرکت می‌کنند اطمینان می‌دهد که هیچ آسیبی به آن‌ها نخواهد رسید.

مذاکرات پشت پرده امریکا با ارتش یمن

یحیی سریع همچنین خاطرنشان کرد که «در هدف قرار دادن کشتی‌هایی که به بیانیه‌های قبلی ما توجه نمی‌کنند تردید نخواهیم کرد».

این مقام یمنی گفت: نیروهای مسلح یمن تا زمان ارسال مایحتاج برادران ما در نوار غزه مانند غذا و دارو، به ممانعت از حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب از هر کشوری که باشند، ادامه می‌دهد.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.