ادعای انگلیس درباره انهدام یک پهپاد در دریای سرخ

گرنت شپس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: دیشب ناو اچ‌ام‌اس دایموند، یک پهپاد تهاجمی مشکوک که کشتی‌های تجاری را در دریای سرخ هدف قرار می‌داد، سرنگون کرد.

وی مدعی شد که این پهپاد توسط موشک «وان‌سی‌وایپر» منهدم شد. وزیر دفاع انگلیس سپس ادعا کرد که ناو اچ‌ام‌اس دایموند، «به‌تازگی وارد منطقه شده تا تلاش‌های بین‌المللی را برای حفظ امنیت دریایی تقویت کند.»

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن صهیونیست را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی رژیم صهیونیستی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن دیروز تأکید کرد که عملیات بزرگ، تاثیرگذار و راهبردی یمن برای ضربه زدن به (رژیم) اسرائیل و حمایت از فلسطین تا پیروزی و نابودی این رژیم اشغالگر ادامه خواهد داشت.

القحوم افزود: آنچه دریانوردی بین‌المللی را تهدید می‌کند، حضور شدید نظامی آمریکا، (رژیم) اسرائیل و غرب در باب المندب و دریای سرخ است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله اضافه کرد، حضور نظامی آمریکا، (رژیم) اسرائیل و غرب بر تحمیل هژمونی غرب بر خطوط دریایی مهم و استراتژیک بین‌المللی تمرکز دارد.

وی افزود: هرکسی که از (رژیم) اسرائیل حمایت کند باید ضربات را متحمل شود و ما از هیچ تلاش و امکاناتی برای حمایت از فلسطین و غزه دریغ نخواهیم کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون بیش از ۱۸ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۵۰ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.