وزیر اسرائیلی شاکی شد/ آمریکا ما را به سمت خودکشی سوق می‌دهد

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که واشنگتن رژیم اشغالگر را از سالها پیش به سمت «خودکشی» سوق داده است.

بتسئلیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود که دولت رژیم صهیونیستی خواهان راهکار دو دولتی نیست، گفت که این اظهارات را تحسین می‌کند.

براساس گزارش سایت المیادین، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تصریح کرد، درخواست آمریکا برای پیشبرد رژیم صهیونیستی به سمت راهکار دو دولتی، «خودکشی» قلمداد می‌شود.

کارشکنی آمریکا در شورای امنیت جواب نداد/ قطعنامه آتش‌بس در غزه تصویب شد 

 وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در جریان گفت‌وگو با رسانه‌های عبری‌زبان گفت: «راهکار دو دولتی به این معنا است که غزه را (از نظر تسلط) ۲۰ برابر کنی و آن را در منطقه‌ای قرار دهی که سه چهارم اسرائیل را از نظر نظامی کنترل می‌کند.»

اسموتریچ با اشاره به اینکه اشغالگران روابط بسیار خوبی با واشنگتن دارند، گفت که هیچکس قدرت همکاری کنونی بین دو طرف را تصور نمی‌کرد.

اسرائیل شروط حزب‌الله را پذیرفت/ احتمال استقرار نیروهای آمریکایی و فرانسوی در نقاط مرزی

وی در ادامه افزود: «آمریکا و اسرائیل سال‌های بسیار زیادی با هم دوست هستند و سال‌هاست که اختلافات وجود دارد و ما می‌دانیم چگونه این اختلافات را مانند دوست مدیریت کنیم.»

در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا تنها کشوری بود که قطعنامه پیشنهادی این شورای درباره برقراری آتش‌بس در غزه را وتو کرد؛ اقدامی که حتی مقامات غربی از جمله یک قانون‌گذار دموکرات آمریکایی هم به آن واکنش نشان دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.