خط و نشان امیرعبداللهیان برای آمریکا از ژنو

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران در ژنو بیان کرد: نشستی که در ژنو شرکت کردیم، نشست وزرا در خصوص بررسی تحولات فلسطین همزمان با ۷۵ امین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر در ژنو بود.  وزرا همه اتفاق نظر دارند که بایستی حملات رژیم جنایتکار اسراییل و نسل کشی فورا متوقف شود، مرز رفح بازگشایی شود و کمک‌های انساندوستانه به غزه برسد. همچنین جلوی کوچ اجباری ساکنان غزه گرفته شود. 

وی افزود: جای تاسف دارد که در ۷۵ امین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر در حالی که این مناسبت در ژنو گرامی داشته می‌شود، ما شاهد نسل کشی در فلسطین هستیم و بدتر از آن آمریکایی که خود میزبان محل مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک در اختیار دارد، در روزهای گذشته قطعنامه ای که توقف جنگ و کشتار زنان و کودکان را به رای گذاشته بود، فقط توسط آمریکا وتو می‌شود و این نشان می‌دهد که کاخ سفید هیچ اعتباری در عمل برای حقوق زنان، کودکان و بشر قائل نیست. 

پیام خصوصی آمریکا به ایران/ خواسته واشنگتن چه بود؟

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما امیدواریم در نتیجه رایزنی ها هرچه زودتر شاهد توقف کشتار زنان و کودکان در غزه باشیم. 

وزیر خارجه تصریح کرد: بر اساس وضعیتی که در منطقه وجود دارد، اگر جنگ متوقف نشود احتمال گسترش دامنه جنگ هر آن بیشتر خواهد شد. امروز جهانیان شاهد هستند که ابعاد گسترده تری این جنگ به خودش گرفته و از برخی کشورهای منطقه در حمایت از غزه اقداماتی انجام می‌شود و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند هر آن امکان یک انفجار غیرقابل کنترل در منطقه وجود دارد. این چیزی است که آمریکایی ها تاکنون درک نکرده‌اند و چنانچه درک نکنند پیامدهایی دامن آمریکا را هم خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.