اعتراف رسانه های اسرائیل / نتانیاهو و اعضای کابینه اش از ترس خانه نشین شدند!

 

یعقوب بوروفسکی، افسر بازنشسته گفت: ما در یک نبرد کوتاه نیستیم، بلکه در یک جنگ طولانی مدت و دشواریم که بهای بسیار زیادی دارد. 

کوبی سنکلر، تحلیلگر نظامی در رادیو کول حای گفت: نیروهای ارتش یکی از نیروهای خرابکار (نیروهای مقاومت) را در هنگام حضورشان در داخل یکی از خانه‌ها در غزه دیدند و یک هواپیمای آپاچی که نزدیک آنها بود برای مقابله با این یک نیرو اعزام شد اما هواپیما اشتباهاً خانه‌ای را بمباران کرد که سربازان اسرائیلی در آن حضور داشتند. جنگ داخل مناطق مسکونی بهای سنگینی دارد و من معتقدم که آنها این هزینه را بررسی خواهند کرد، چراکه نتیجه دشوار و نیازمند تحقیقات است.

در همین حال، گادی یرکونی، رئیس شورای منطقه‌ای در شهرک یهودی نشین اشکول به شبکه ۱۳ گفت: اسرائیل در یک روز ۱۳۷ تن از شهروندان خود را به عنوان اسیر و ۱۳۴۷ تن را کشته شده یافت. علاوه بر آن تعداد زیادی از سربازان طی نبردها کشته شدند و تعداد آنها مشخص نیست. ما ۲۰۰۰ سرباز داریم که دچار معلولیت‌های مختلف شده‌اند و هریک از آنها خانواده دارد.

همزمان تزیپی عوفدیا، خبرنگار امور سیاسی در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در خصوص موضع داخلی نسبت به کابینه گفت: ۷۲ درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که نخست وزیر باید استعفای خود را تقدیم کند. تعداد کمی معتقدند که نتانیاهو باید سریعاً استعفا کند، اما بخش بیشتر اسرائیلی‌ها بر این باور هستند که او باید بعد از پایان جنگ استعفا کند. وضعیت بی‌سابقه است و برای مدت طولانی ادامه یافته، چرا که نتانیاهو در تغییر این وضعیت موفق نشده است.

در همین حال، گای بیلگ، تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو و همسرش و پسرش و وزیران کابینه‌اش نمی‌توانند از خانه خارج شوند. نتانیاهو هفته قبل برای ورزش به کنار خانه‌اش رفت اما همسایه‌اش دشنام‌های بدی به او داد. ما فیلم‌هایی از این رخداد داریم، اما آنها از ما خواستند که آن را منتشر نکنیم. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.