روسیه قلب اوکراین را موشک باران کرد

 در این خصوص به‌نقل از نیروی هوایی اوکراین نوشت: یک سری انفجارهای مهیب ساعت ۴ بامداد امروز شهر اوکراین شنیده شد و پس از آن صدای آژیر حمله هوایی به‌صدا در آمد.

آسوشیتدپرس با اشاره به اینکه طرف اوکراینی اعلام کرد تمامی این موشک‌ها رهگیری و حمله هوایی خنثی شد؛ به نقل از «ایهور کلیمنکو» (Ihor Klymenko) وزیر کشور اوکراین افزود: با این وجود قطعات یک موشک رهگیری‌شده در منطقه «دارنیتسکی» (Darnytskyi) واقع در شرق کی‌یف بدون آتش‌گرفتن سقوط کرد و موج انفجار آن موجب شکسته‌شدن شیشه منازل مسکونی در برخی مناطق پایتخت و اطراف شد.

تله پوتین برای اوکراین!

این گزارش می‌افزاید: حمله امروز درحالی در کی‌یف روی داد که «ولودومیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین برای شرکت در مراسم ادای سوگند «خاویر میلی» رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین در آن کشور به سر می‌برد.

آسوشیتدپرس درادامه به نقل از مقامات اوکراین نوشت: کی‌یف در دو هفته گذشته هدف حملات شدید هوایی روسیه قرار داشته تا جایی که روسیه طی این مدت ۷۵ فروند پهپاد را به کی‌یف پرتاب کرده که به ادعای نیروی هوایی اوکراین ۷۴ فروند از آنها توسط پدافند هوایی هدف قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین که در ۵ اسفند ۱۴۰۰ با نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد، طرف‌های غربی با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی مسیر هرگونه دیپلماسی برای خاتمه‌دادن آتش این جنگ را مسدود کردند، اکنون کشورهای غربی و آمریکا به‌دلیل کمک به اوکراین با بحران‌های مالی و خالی‌شدن زرادخانه‌های نظامی خود مواجه شده‌اند و جمهوریخواهان در کنگره آمریکا نیز نسبت به کمک‌های اوکراین سخت‌گیری و محدودیت ایجاد کرده‌اند، بطوری‌که رسانه‌های غربی همچون سی‌ان‌ان و گاردین از سفر زلنسکی به واشنگتن و دیدار او با جو بایدن برای رفع مشکلات عدم تصویب کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین خبر می‌دهند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.