واکنش ایران به بیانیه گروه 7 / با محکوم‌کردن چند صهیونیست شهرک‌نشین، نمی‌توانید از مسئولیت شانه خالی کنید

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای ضدایرانی مندرج در بیانیه اجلاس مجازی سران گروه هفت را مردود و بی‌اساس دانست و آن را قویا محکوم کرد.

او تصریح کرد: فعالیت های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف، صلح‌آمیز و در چارچوب حقوق و تعهدات ایران وفق پیمان منع اشاعه هسته‌ای است. در این راستا جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خود را  انجام داده و این موضوع نیز بارها به تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با تاکید بر نقش مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه، خاطرنشان کرد: ادعاهای مطرح شده از سوی گروه ۷ به یک طنز تلخ تاریخی شباهت دارد، چرا که برخی اعضای این گروه با سابقه تاریک استعمارگری، طراحی و اجرای سیاست‌های مخرب و مداخله‌جویانه و نیز اقدامات نظامی در غرب آسیا و دیگر مناطق جغرافیایی، مسبب اصلی بی‌ثباتی و ناامنی، نه فقط در منطقه که در سراسر جهان هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بارها به صراحت اعلام‌ شده است که گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخ‌گویی به جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم کودک‌کُش صهیونیستی به تشخیص خود و بر اساس اصول و اولویت‌ها و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند و از کسی دستور نمی گیرند.

سران گروه ۷ در نشست مجازی امروز خود بدون محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار و قتل عام فلسطینیان، خواستار عدم حمایت ایران از حماس و حزب‌الله و انصارالله شده‌اند.

کنعانی با محکوم کردن شدید حمایت تمام‌عیار نظامی آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه فلسطین، بر لزوم پاسخگو کردن این کشورها به دلیل مشارکت در جنایت جنگی و نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی تاکید کرد و گفت: گروه ۷ با صرف محکوم‌کردن چند صهیونیست شهرک‌نشین، نمی‌تواند از مسئولیت خود و شراکت و حمایت تمام‌عیار از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی شانه خالی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.