توافق مهم آمریکا با اوکراین/ خط تولید مشترک تسلیحاتی واشنگتن و کی‌یف ایجاد می‌شود

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: خودکفایی بیشتر اوکراین در تولید تسلیحات نیاز این کشور در بلندمدت برای تامین تسلیحات از ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی را کاهش می‌دهد. بنابراین آنها می‌توانند تولید سلاح خود را افزایش دهند و ما می‌توانیم به مرور زمان، میزان تحویل تسلیحات را کاهش دهیم.

جیسون ایزرائیل مدیر بخش راهبرد و سیاست دفاعی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد که این توافقنامه در نشستی با نمایندگان صنعت و دولت ایالات متحده و اوکراین امضا شد و «تولید مشترک و تبادل داده‌های فنی را برای تامین نیازهای عملیاتی فوری نیروهای مسلح اوکراین را در اولویت قرار می‌دهد.»

وی افزود که «سیستم‌های دفاع هوایی، تعمیر و نگهداری و تولید مهمات حیاتی» از حوزه‌های مورد توجه در این توافق است.

سالیوان به رویترز گفت که هدف تسهیل صدور مجوز، انتقال فناوری، تامین مالی، مشارکت و تولید مشترک است که در نهایت شامل آجر و ملات می‌شود. شرکت های اروپایی."

این توافق به امضای بیل لاپلانت مسئول بخش تسلیحات در وزارت دفاع آمریکا و رستم عمروف و اولکساندر کامیشین وزرای دفاع و صنایع راهبردی اوکراین رسید.

میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه گفت: اگر اوکراین به اندازه کافی تسلیحات مورد نیاز خود را دریافت کند، می‌تواند به نتیجه نهایی در جنگ دست پیدا کند چرا که کی‌یف به تنهایی نمی‌تواند در حد صنایع نظامی روسیه، تولیدات نظامی خود را افزایش دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.