اتفاقی عجیب در آمریکا / فروش چفیه رکورد زد +عکس

از زمان شروع جنگ حماس و رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر، به گفته توزیع کنندگان آمریکایی، فروش چفیه در آمریکا به رغم وجود گزارش‌هایی درخصوص اینکه نیروهای امنیتی به زور چفیه معترضان ضد صهیونیستی را در برخی اعتراضات تصرف می‌کنند و دارندگان چفیه هدف حملات فیزیکی و لفظی قرار می‌گیرند، فروش چشمگیری پیدا کرده است.

62831801

آذر آقایف، توزیع کننده آمریکایی برند هیرباوی گفت: انگار یک دفعه جرقه‌ای زده شد و به ناگهان صدها نفر همزمان در وبسایت ما سفارش ثبت کرده و هر چه می‌توانستند خریدند.

او گفت: در عرض دو روز کل انبار ما خالی شده و تمام آنها به فروش رفتند.

62831806

 

داده‌های تحلیلی ارائه شده از سوی شرکت تجارت الکترونیک Jungle Scout نشان دادند فروش چفیه در وبسایت آمازون در بازه هفتم اکتبر تا دوم دسامبر طی مدت ۵۶ روز ۷۵ درصد در مقایسه با ۵۶ روز قبل از آن افزایش پیدا کرد.

این در حالی است که حامیان فلسطین در آمریکا از زمان شروع جنگ حماس و رژیم صهیونیستی هدف تهدیدات و حملات قرار گرفته‌اند.

هازامی بارمادا، کارمند سابق ۳۸ ساله سازمان ملل که ساکن ویرجینیا است حین شرکت در اعتراضات در حمایت از فلسطین در خارج از کاخ سفید و در محله جورج تاون واشنگتن برای اعلام حمایت از غزه چفیه انداخت.

در ماه نوامبر در جریان مراسم روشن کردن درخت کریسمس در مرکز راکفلر شهر نیویورک یک مامور امنیتی به زور چفیه را از گردن یکی از حاضران در این مراسم کشید و تصویر آن توسط عکاس رویترز ثبت شد.

62831808

ادواردو مونوز، عکاس رویترز گفت، این افسر امنیتی به معترضان در مقابل جمعیت حاضر در مراسم نزدیک شد در حالی که معترضان یک بنر و یک پرچم فلسطین داشتند و یکی از آنها چفیه پوشیده بود. او ادامه داد، این مامور همه این اقلام را توقیف کرد و چفیه را از گردن کسی که آن را داشت کشید و در آورد.

شورای روابط اسلام-آمریکا هم اعلام کرد، چند مورد از هدف گرفتن کسانی را که چفیه داشته‌اند مستند سازی کرده است. این موارد شامل پدری که در یک زمین بازی در بروکلین مورد حمله قرار گرفت تا یک دختر فارغ التحصیل هاروارد می‌شوند.

62831807

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.