خبر مهم سازمان هواشناسی برای تهرانی‌ها/ باد شدید در راه است؟

حامد یزدی مهر با بیان اینکه براساس اعلام هواشناسی، هوای پایتخت در ایام پایانی هفته پاک می‌شود، اظهار کرد: البته در این ایام مردم از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: از همه شهروندان به خصوص ساکنان نواحی مذکور می‌خواهیم نسبت به استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند و از تردد و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال بپرهیزند و به هیچ عنوان در نواحی مرتفع مانند داربست‌ها، بالابرها و ساختمان‌های بلند مستقر نشوند.

یزدی مهر نسبت به انجام فعالیت‌های کوه‌نوردی در نیمه شمالی استان تهران به ویژه ارتفاعات بالادست و احتمال وقوع رگبار پراکنده، مه و کاهش دید و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی طی مدت یاد شده نیز هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه وزش باد در استان، هوای آلوده را کاهش می‌دهد، گفت: در خصوص آلودگی هوا عوامل و فاکتورهای متعددی دخیل هستند اما مهمترین مواردی که باید برای حل این معضل به آن پرداخته شود.

به گفته وی، این موارد شامل توجه به استاندارد خودروها و بنزین مصرفی، جلوگیری از ترافیک سنگین و توقف بیش از حد خودروها با راهکارهایی مانند تغییر ساعت شروع و پایان فعالیت‌های اجتماعی، استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و سرویس کارمندان و دانش آموزان و دانشجویان، ترویج استفاده از «سی. ان. جی» و متعاقب آن افزایش جایگاه‌ها و فرهنگ سازی و مناسب سازی خیابان‌ها برای استفاده از دوچرخه و گسترش بیشتر فعالیت‌های الکترونیکی و متعاقب است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان تاکید کرد و گفت: ابلاغیه هشدار برای دستگاه‌های عضو ستاد بحران ارسال شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.