اردوغان: نتانیاهو به دست عدالت سپرده خواهد شد/ او بهای جنایات جنگی را پرداخت خواهد کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر تاکید کرد که کشورش آماده میزبانی کنفرانس صلح در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین است و به عنوان کشور ضامن عمل کند.

اردوغان در مصاحبه خود با روزنامه Kathimerini چاپ یونان، گفت: سکوت در برابر جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد بارزترین نمونه بی‌اعتنایی غرب به ارزش‌هایی است که داعیه حمایت از آن را دارد. در واقع ما با مخالفت با نسل کشی در غزه از ارزش های اساسی جامعه غربی نیز دفاع می‌کنیم. در غزه از حقوق اساسی مردم در تمام سنین دفاع می کنیم. ساکت ماندن در برابر تخریب آشکار حقوق بشر ، تصرف سیستماتیک خانه‌ها و زمین‌های مردم، نادیده گرفتن حقوق مالکیت مردم و سلب حق تعیین سرنوشت فلسطینیان کجای ارزش‌های حقوق بشری قرار می‌گیرد. آیا بمباران بیمارستان‌ها، تیراندازی به مدارس، اردوگاه‌های آوارگان، بازارها و کشتار غیرنظامیان با ارزش‌های غربی سازگار است؟

هشدارهای فوری آمریکا به اسرائیل

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: حتی بحث درباره ادعای ایجاد منطقه حائل در غزه توسط اسرائیل بی احترامی به فلسطینی ها است و ارزش بحث را ندارد. غزه متعلق به فلسطینیان است، ما هیچ تصمیم گیرنده‌ای را که تصمیمات آنها را نادیده بگیرد به رسمیت نمی‌شناسیم. 

اردوغان تاکید کرد: نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در آستانه اهتزاز پرچم سفید است. نتانیاهو از عواقب کاری که انجام داده است در امان نخواهد ماند، به دست عدالت سپرده خواهد شد و بهای جنایات جنگی را که مرتکب شده است پرداخت خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.