نگرانی پلیس آمریکا از تبعات حمایت این کشور از اسرائیل/ آمادگی برای حملات الهام گرفته از حماس

کریستوفر ری، ئیس پلیس فدرال آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی گفت که این سازمان « به صورت ۲۴ ساعته» برای مشخص کردن و جلوگیری از حملات احتمالی توسط افرادی که از حملات ۷ اکتبر حماس به اسرائیل الهام گرفته اند، کار می کند.

رئیس اف بی آی در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان گفت: «با توجه به درخواست‌ مداوم برای حملات توسط سازمان‌های تروریستی خارجی که از بعد از ۷ اکتبر شروع شده اند، ما شبانه‌روز در تلاش هستیم تا حملات احتمالی تروریستی هولناک الهام گرفته از حماس علیه اسرائیل را شناسایی و مختل کنیم.»

وی در عین حال گفت: در حال حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد حماس "نیت یا توانایی انجام عملیات در داخل خاک آمریکا را دارد"، "اگرچه ما نمی‌توانیم این احتمال را نادیده بگیریم."

رئیس اف بی آی ماه گذشته نیز مدعی شد که حملات حماس علیه مواضع اسرائیل، انگیزه ایجاد ناامنی‌ها و آنچه که اف‌بی‌آی اقدامات تروریستی در خاک ایالات متحده نامید را به سطح جدیدی در این کشور رسانده است.

کریستوفر ری در جلسه کمیته امنیت داخلی و امور دولتی مجلس سنای آمریکا ادعا کرده بود در حالی که تهدیدهای تروریستی در سراسر سال ۲۰۲۳ وجود داشته «جنگ کنونی در خاورمیانه» تهدیدها علیه آمریکایی ها را در ایالات متحده به سطح جدیدی افزایش داده است.

وی مدعی شد که ارزیابی اف بی آی نشان می دهد اقدامات حماس و متحدانش، انگیزه ای را ایجاد کرده که از زمان آغاز به اصطلاح خلیفه گری داعش در یک دهه پیش بی سابقه است.

رئیس اف بی آی در سخنرانی خود القاعده، داعش و حزب الله را تهدیدی برای آمریکا ارزیابی و با اشاره به افزایش قابل توجه حملات به پایگاه های نظامی آمریکا در خارج از خاک این کشور، مدعی شده بود که افزایش چنین تهدیدهای امنیتی به دلیل درخواست چندین سازمان تروریستی خارجی برای حمله به آمریکایی ها و غرب است.

او گفته بود : در داخل آمریکا، پلیس فدرال نگران آن است که گروه های تندرو با الهام گرفتن از اتفاقات خاورمیانه، حملاتی را علیه آمریکایی ها انجام و جامعه مسلمانان و یهودیان را هدف قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.