دیدار و رایزنی وزرای خارجه ایران و آذربایجان

امیرعبداللهیان در این دیدار با بیان اینکه موضوعات زیادی برای همکاری‌های متنوع بین دو کشور داریم، افزود: در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیت کارها در مسیر خوب خودش پیش می‌رود.

وی به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست اکو در تاشکند در ۱۸ آبان ماه سالجاری اشاره کرد و افزود: دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور نقطه عطف جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بود. اطمینان دارم توافقات روسای دو کشور با کمک همه وزرای ایران و جمهوری آذربایجان به خوبی اجرایی خواهد شد و از همینک نیز آثار آن را در شروع پروژه‌ها به خوبی مشاهده می‌کنیم.

آخرین دیدار وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان در تهران و در اول آبان ماه در نشست وزرای خارجه ۳+۳ انجام شد.

۲۷ آبان ماه نیز دو وزیر خارجه تلفنی درباره موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.امیرعبداللهیان در آن گفت‌وگوی تلفنی با تأکید بر اهمیت تقویت سازوکارهای منطقه‌ای برای ایجاد صلح و تقویت همگرایی در منطقه گفت: هر چه فرمت‌های همکاری‌های منطقه‌ای را فعال‌تر کنیم، منافع آن به طرف‌های منطقه‌ای ما خواهد رسید.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز ضمن شرکت در نشست وزرای خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر (ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان) و ایراد سخنرانی در این نشست، با وزرای خارجه روسیه، ترکمنستان و قزاقستان نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.