رد پای آمریکا در کشتار غیرنظامیان در نوار غزه

سازمان عفو بین‌الملل امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی حداقل در دو حمله هوایی به نوار غزه در ماه اکتبر که به شهادت ۴۳ غیرنظامی فلسطینی منجر شد، از مهمات ساخت آمریکا استفاده کرده است.

در گزارش عفو بین‌الملل آمده است: ارتش اسرائیل در دو حمله هوایی غیرقانونی و مرگ‌بار در ماه اکتبر به خانه‌های غیرنظامیان در نوار غزه، از «مهمات تهاجم مستقیم مشترک» (JDAM) استفاده کرده است که ساخت آمریکا هستند.

فرانسه مغز متفکر حماس را تحریم کرد

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که در ویرانه‌های این دو حمله هوایی در مرکز غزه - که به شهادت ۴۳ غیرنظامی از جمله ۱۹ کودک، ۱۴ زن و ۱۰ مرد منجر شد - تکه‌هایی قابل‌شناسایی از این مهمات آمریکایی را پیدا کرده است.

رژیم صهیونیستی ابتدا به مناطق شمالی غزه هشدار داد که قصد حمله به آن مناطق را دارد و ساکنان آن باید به سوی جنوب حرکت کنند. با این وجود، محل اصابت این دو موشک به عنوان مناطق حمله اعلام نشده بود و هیچ‌یک از این ۴۳ تن هشدار قبلی درباره قصد صهیونیست‌ها برای حمله دریافت نکرده بودند.

عفو بین‌الملل خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شده و از «آمریکا و دیگر دولت‌ها» خواست تا «فوراً ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کنند»؛ زیرا رژیم صهیونیستی به احتمال زیاد از این تسلیحات برای ارتکاب جنایات جنگی یا اقداماتی استفاده خواهد کرد که احتمال نقض قوانین بین‌المللی را افزایش می‌دهند.

جنبش حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات «طوفان‌ الاقصی» را با حمله به شهرک‌های صهیونیستی منطقه «غلاف غزه» اجرا کرد؛ عملیاتی که کارشناسان آن را شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند. پس از این عملیات، رژیم اشغالگر تجاوزات وحشیانه خود را به مناطق مسکونی در نوار غزه آغاز کرده است؛ در حالی که جامعه بین‌المللی تاکید دارد وحشی‌گری صهیونیست‌ها در این جنگ به هیچ وجه با حمله حماس به مواضع این رژیم در هفتم اکتبر توجیه نمی‌شود.

این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای، در روز جمعه بار دیگر از سر گرفته شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.