دعوت آمریکا از زلنسکی برای سخنرانی در یک جلسه محرمانه

رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا در سخنرانی در صحن این مجلس از دعوت از رئیس جمهور اوکراین برای سخنرانی خطاب به سناتورهای آمریکایی خبر داد.

چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا در سخنرانی در صحن این مجلس گفت، دولت جو بایدن،‌ رئیس جمهور آمریکا از ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او دعوت کرده تا خطاب به سناتورهای آمریکایی در چارچوب یک نشست محرمانه درباره وضعیت در اوکراین سخنرانی کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شومر روز دوشنبه در سخنرانی در سنا گفت: «امشب مایلم اعلام کنم که دولت آمریکا از زلنسکی دعوت کرده در قالب نشست محرمانه فردا از طریق یک لینک ایمن ویدیو کنفرانس برای سناتورهای آمریکایی سخنرانی کند.»

این نشست در ضمن ادامه بررسی اعطای میلیاردها دلار کمک دیگر آمریکا به اوکراین در قالب یک بودجه مکمل درخواستی دولت بایدن در کنگره برگزار می‌شود.

چاک شومر خاطر نشان کرد، دولت به این دلیل از زلنسکی برای سخنرانی دعوت کرده تا سناتورها «بتوانند مستقیما از زبان او بشنوند که دقیقا چه خطراتی وجود دارند.» همچنین قرار است وزرای دفاع، امور خارجه و دیگر مقام‌های امنیت ملی ارشد نیز در این نشست سخنرانی کنند.

اخیرا دولت آمریکا نسبت به لزوم تصویب کمک‌ اقتصادی و نظامی جدید برای اوکراین و احتمال متوقف شدن عملیات‌های جنگی کی‌یف بدون دریافت این کمک‌ها هشدار داد.

شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه دولت آمریکا در نامه‌ای به رهبران کنگره این کشور که روز دوشنبه به صورت علنی منتشر شد هشدار داد، آمریکا تا پایان سال جاری میلادی بودجه‌اش برای ارسال کمک و تسلیحات به اوکراین تمام خواهد شد و این اتفاق اوکراین را در میدان جنگ فلج خواهد کرد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم هشدار داد، در صورتی که کنگره به کمک‌ها برای اوکراین رای منفی دهد در واقع رای به تسهیل موفقیت روسیه داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.