دیدار سرلشکر باقری با وزیر دفاع عراق/ آمادگی ایران برای انتقال دانش نظامی خود به بغداد

 سرلشکر پاسدار محمد باقری در دیدار با آقای محمد ثابت سعید العباسی با تاکید بر اینکه کشور عراق اولویت بالایی را در سیاست‌های خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی دارد؛ گفت: نگاه و مواضع دولت، ملت و مرجعیت نسبت به موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت می‌باشد که مصداق آن را در مواضع بسیار نزدیک دو کشور در مورد جنگ غزه و موضوع فلسطین می‌توان مشاهده کرد.

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه شرایط دو کشور و منطقه، اهمیت و ضرورت روابط و همکاری‌های دفاعی امنیتی بین دو کشور را مضاعف می‌کند، افزود: معتقدیم همکاری‌های بین نیروهای مسلح دو کشور با وجود زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوان همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد و هر دو کشور می‌توانند از فعال‌سازی این ظرفیت‌ها بهره گیرند.

پوشش متفاوت سرلشکر باقری در عراق + عکس

 سرلشکر باقری تجربیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های تاکتیکی، راهبردی و فنی را بسیار ارزشمند عنوان کردو گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند دانش، تجارب و قابلیت‌های خود را به نیروهای مسلح عراق انتقال دهند.

 سرلشکر باقری در پایان نیز از آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری تمرین امداد و نجات دریایی به صورت دوجانبه یا چند جانبه در خلیج فارس اعلام کرد.
وزیر دفاع عراق نیز دراین دیدار گفت: مردم عراق با دیدگاه‌های مختلف سیاسی، اذعان به وعده الهی دارند و باور دارند در کنار ملت فلسطین بایستند.

محمد ثابت سعید العباسی با بیان اینکه در سفر خود به جمهوری اسلامی ایران و بازدید از توانمندی و تجهیزات دفاعی، شاهد رشد فزاینده صنعت دفاعی ایران بودم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.