بن گویر به دردسر افتاد/ درخواست کنست برای تعقیب قضائی وزیر جنجالی نتانیاهو

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» توزیع سلاح بین افراد عادی در شهرک های صهیونیست نشین را غیرقابل قبول دانست و نوشت که صهیونیست ها نگران نبود نظارت کافی روی برنامه «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم برای توزیع سلاح بین شهرک‌نشینان هستند.

این رسانه صهیونیستی ادامه داد: بدون در نظرگرفتن مقدار سلاحی که در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارد، بن گویر پیش از (عملیات طوفان الاقصی)، ۱۴۵ هزار درخواست خرید سلاح را تایید و بعد از (عملیات طوفان الاقصی) نیز در کمتر از ۲ ماه، با ۲۵ هزار درخواست دیگر موافقت کرد.

به نوشته «هاآرتص»، بن‌گویر از خلا قدرت به وجود آمده سوء استفاده کرده و در حال ایجاد گروه های مسلحی است که بدون نظارت در خیابان ها قدم می زنند.

شهادت ۱۰۰ فلسطینی در حملات امروز اسرائیل+ فیلم

این رسانه چپ‌گرای رژیم صهیونیستی با انتقاد از حضور این فرد راست‌گرای افراطی در منصب وزارت امنیت داخلی، اضافه کرد: خطر اصلی، دادن این منصب به یک مجرم است. (بن‌گویر در گذشته و پیش از رسیدن به منصب وزارت، به خاطر اقدامات ضدامنیتی توسط پلیس این رژیم بازداشت شده است).

«هاآرتص»، توزیع سلاح توسط «بن‌گویر» و عناصر وابسته به وی را مورد انتقاد اعضای کنست دانست و افزود: این توزیع سلاح در حالی انجام می شود که واحد بازرسی کابینه، هرگونه توزیع سلاح (بین افراد عادی در شهرک‌ها) را ممنوع اعلام کرده است.

این رسانه صهیونیستی اضافه کرد: اعضای کنست خواهان لغو مجوزهای صادر شده برای حمل سلاح و تعقیب قضائی بن‌گویر و عناصر وابسته به وی، به خاطر سوءاستفاده از موقعیت خود هستند.

 بن گویر، روز پنج شنبه با اعتراف به ضعف ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی و قدرت حضور مقاومت در سراسر سرزمین های اشغالی، گفت: ارتش و پلیس نمی توانند همه جا حضور یابند و تجهیز شهرک نشینان به سلاح یک ضرورت است.

حضور مبارزان فلسطینی در سراسر سرزمین های اشغالی، امنیت را از صهیونیست ها سلب کرده و مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی را رقم زده است.

جریان افراطی حاکم بر دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی در حالی توزیع سلاح بین شهرک نشینان را در پیش گرفته که بسیاری از کارشناسان، این موضوع را تیغ دولبه ای می دانند که می تواند فروپاشی این رژیم را تسریع کند.

پیشتر، بسیاری از کارشناسان و حتی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی درباره خطر جنگ داخلی بین صهیونیست ها و استفاده از این سلاح ها علیه یکدیگر هشدار داده اند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.