حضور همزمان دو ناوشکن ایرانی در خلیج عدن و دریای سرخ

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش طی سخنانی در پیش از خطبه های نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در طول ۸ سال دفاع مقدس، نه تنها توان نظامی دشمن را از صحنه دریا حذف کرد، بلکه شاهرگ اقتصادی آن را که به نفت و سکوهای البکر و العمیه وابسته بود را از بین ببرند، به‌گونه‌ای که نتواند اقتصاد جنگ را مدیریت کند، در مقابل اقتصاد کشور خودمان و خطوط مواصلاتی ایران اسلامی را برقرار نگه داشتند و بنادر و پایانه‌های نفتی کشور فعال باقی ماند.

وی ادامه داد: امروز به برکت خون شهدای هفتم آذر ماه و شهدای تکاور در جنگ ۳۴ روزه خرمشهر، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از هم‌رزمان عزیزم با دانش و تخصص بالا و با بهره‌گیری از همه ظرفیت کشور در همه ابعاد به ویژه حوزه دانش صنعت و فنی این افتخار را دارد و به برکت انقلاب و ولایت و هدایت‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا مسیر دریاها را پشت سر بگذارد و این افتخار را در سال ۱۴۰۲ در این مقطع تاریخی و زیر پرچم ولایت به مردم عزیز کشورمان هدیه کنند.

دریادار ایرانی ادامه داد: امروز این افتخار به دست ایرانی‌ها رقم خورده است و از همه ایران در این مأموریت بزرگ و افتخارآفرینی حضور داشتند و‌ حضورشان اینگونه رقم خورد که برای همه کشورها ابهامات راهبردی ایجاد کردند.

وی تأکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، نه در دریاهای جنوب، بلکه در دریای خزر، آخرین دستاورد علمی و صنعتی به عرصه آمده و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، دیلمان قادر خواهد بود با همان توانمندی و بیشتر و به‌روزتر در حوزه برقراری امنیت و ایمنی دریانوردی در دریای شمال مأموریت اجرا کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، افزود: یکی از مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش، دیپلماسی دفاعی و برقراری روابط بین‌الملل در عرصه جهانی است، امروز به لطف انقلاب با انزواگریزی و تحریم‌ناپذیری، این مأموریت در بالاترین کیفیت و سطح در حال اجراست.

دریادار ایرانی عنوان کرد: هیچ نقطه‌ای از کره زمین وجود ندارد که پرچم کشور عزیزمان، نماد مقدس ملی و مذهبی، برافراشته نگردد؛ همرزمانمان با اتکال به توان و دعای خیر شما و نگاه راهبردی فرمانده معظم کل قوا و اجرایی کردن فرامین، پرچم را با بهترین و زیباترین شکل در اقصی نقاط دریایی و اقیانوس‌های جهان افراشته نگه می‌دارند.

دریادار ایرانی ادامه داد: امروز همان مأموریت ۸ سال دفاع مقدس در باز گذاشتن خطوط مواصلاتی و تأمین امنیت دریانوردی همه دریانوردان عزیز در حوزه تجاری و نفتکش در حوزه تجاری و نفتکش به دست پرتوان همرزمان عزیز من با حداکثر توان و کیفیت بالا در حال اجراست.

وی با اشاره به مأموریت‌های این نیرو که در حال اجراست، بیان کرد: امروز این افتخار را داریم که ناوشکن جماران در خلیج عدن مشغول تأمین امنیت کشتیرانی است و ناوشکن البرز نیز در دریای سرخ این مأموریت را عهده‌دار است.

دریادار ایرانی ضمن تأکید بر فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در حوزه تأمین امنیت دریانوردی، اظهار کرد: اقتصاد دریا امروز به کمک همرزمان من از نظر امنیتی در بالاترین کیفیت تأمین می‌شود و دریانوردان عزیزی که در این عرصه گام برمی‌دارند و موجبات شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم می‌کنند، در امنیت کامل به‌سر می‌برند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.