هشدار به مهاجران غیرقانونی افغانستانی/ باید به کشور خود بازگردید

احمد وحیدی وزیر کشور  در خصوص آمار افغانستانی‌های حاضر در کشورمان و نیز سیاست ساماندهی آنان، گفت: بر اساس برآوردهای آماری، تعداد افغانستانی‌های حاضر در کشور ما حدود ۵ میلیون نفر است.

وی افزود: طرح ساماندهی مهاجران در دو بخش است؛ یعنی آن دسته از افغانستانی‌هایی که مجوز دارند و آن دسته که مجوز حضور در کشورمان را ندارند. بنابراین آن‌هایی که دارای مجوز حضور در کشورمان نیستند باید برگردانده شوند اما آن‌هایی هم که دارای مجوز هستند که می‌تواند مجوز کار باشد یا فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، بایستی بر اساس چارچوب‌های ساماندهی شده که در دست اجرا است، اقدام‌های لازم صورت گیرد.

وزیر کشور تاکید کرد: برای مهاجران مجوزدار، شناسه یکتا صادر می‌شود که بر اساس آن شناسایی می‌شوند و باید تاکید کنم شناسه و نه شناسنامه برای آنان صادر می‌شود.

توصیه یک اصولگرا به وزیر کشور/ استعفا دهید و خوشنامی گذشته تان را حفظ کنید 

وحیدی اذعان داشت: در طرح ساماندهی مهاجران برابر نیازهایی که وجود دارد، اقدام خواهیم کرد؛ به عنوان مثال در جایی که تقاضا برای نیروی کار وجود دارد، مهاجرانی که می‌توانند این نقش را ایفا کنند، به آن‌ها اجازه فعالیت داده می‌شود.

وزیر کشور خطاب به هیأت حاکمه افغانستان گفت: هیأت حاکمه افغانستان باید شرایطی را فراهم کنند و محیط داخل افغانستان را به گونه‌ای در نظر بگیرند که مهاجران عزیز بتوانند به سوی خانه و کاشانه خود بازگردند؛ البته در این خصوص طالبان از ما فرصتی خواسته تا بتوانند شرایط را برای بازگشت مهاجران با مجوز فراهم کنند. یعنی آن‌هایی که دارای مجوز هستند، شرایط برای بازگشتشان فراهم شود و به کشور خود بازگردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.