ناتو پشت اوکراین را خالی کرد/ عضویت به تعویق افتاد!

دبیرکل ناتو دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، گفت: اگرچه در حال حاضر عضویت اوکراین در ناتو امکان‌پذیر نیست اما اعضای این پیمان نظامی از کی‌یف حمایت و به طور مداوم در اجرای اصلاحات برای نزدیک‌تر کردن شرایط این کشور برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ناتو و اوکراین همچنان به هم نزدیک‌تر خواهند شد، افزود: کشورهای عضو این پیمان نظامی همین حالا هم در حال تحویل جنگنده‌های اف-۱۶، تانک‌های جنگی، توپخانه و آموزش به نیروهای ارتش اوکراین هستند.

استولتنبرگ در ادامه با اشاره به تاسیس شورای ناتو - اوکراین که نمایندگان اوکراین و متحدان ناتو در این شورا به عنوان شرکای برابر برای اتخاذ تصمیم‌های مشترک گرد هم می‌آیند، یادآور شد: اعضای ناتو مسیر اوکراین را برای عضویت در این پیمان نظامی از یک فرایند ۲ مرحله‌ای به یک فرایند یک مرحله‌ای کوتاه کردند همان‌طور که پیش از این در مورد فنلاند و سوئد نیز به همین نحو عمل شد.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه تمامی این موارد، اوکراین را به شیوه‌ای بسیار عملی به عضویت در ناتو نزدیک می‌کند، تاکید کرد: ما به حمایت از کی‌یف در مسیر عضویت در ناتو ادامه می‌دهیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.