حمله شدید ارتش پاکستان به مخفیگاه تروریست‌ها در مرز افغانستان/ چند نفر کشته شدند؟

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» جزئیاتی در مورد هویت تروریست‌ها اعلام نشده است، اما معمولا گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان وابسته به طالبان افغانستان عملیات نظامی علیه دولت پاکستان انجام می‌دهد.  

بسیاری از سران و اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از زمان تسلط طالبان، پناهگاه‌هایی در افغانستان پیدا کرده‌اند.

اینک تنش‌ها بین دو کشورهمسایه نیز افزایش یافته و پاکستان از طالبان خواسته است که از استفاده تحریک طالبان از خاک افغانستان برای انجام حملات جلوگیری کند. طالبان افغانستان اتهامات پاکستان را رد کرده است.

مقام‌های پاکستان اعلام کرده‌اند در نتیجه این حملات  بیش از ۲۳۰۰ پاکستانی که اکثرا نیروهای امنیتی بودند، کشته شدند. این خونریزی روابط اسلام آباد را با طالبان افغانستان تیره کرده است.

 مقام‌های پاکستان گفته‌اند که حدود ۶۰۰۰ عضو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان، از جمله فرماندهان ارشد در افغانستان پناه گرفته‌اند و آزادانه در خارج از خاک افغانستان برای هدایت تروریسم فعالیت می‌کنند.

«انورالحق کاکار»، نخست وزیر موقت پاکستان اعلام کرد، این کشور از زمانی که طالبان در افغانستان مجددا به قدرت رسید، شاهد افزایش ۶۰ درصدی حملات تروریستی بوده است.

وی گفت: «ما نگرانیم زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه‌های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

در ادامه عملیات تروریستی در این کشور، یک بمبگذار انتحاری روز یکشنبه به یک کاروان نظامی پاکستان در منطقه ناآرام شمال غرب این کشور حمله کرد و دستکم  ۱۱ نظامی مجروح شدند.

منابع مطلع پاکستانی تایید کردند که این حمله به پادگانی در شهر «بانو» در استان «خیبر پختونخوا» رخ داده است. وضعیت دستکم سه نفر از نظامیان وخیم گزارش شده است.

دولت پاکستان اخیرا افغانستان را به ساخت و ساز‌های غیرقانونی در یک گذرگاه مرزی مهم بین دو کشور متهم کرد و آن را نقض حاکمیت ارضی خود خواند. گذرگاه مرزی «تورخم» در استان «خیبر پختونخوا» در شمال غربی پاکستان اخیرا پس از تبادل آتش بین نیروهای پاکستان و طالبان بسته شد و صدها دستگاه کامیون حامل کالاهای ضروری در هر دو طرف سرگردان شدند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.