برکناری 2 افسر عالی رتبه اسرائیل بخاطر فرار جنگ

 روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد: ارتش اسرائیل یک فرمانده و جانشین او را به دلیل عقب‌نشینی گروهان آن‌ها از نبرد در شمال نوار غزه در جریان عملیات زمینی اخیر برکنار کرد.

این روزنامه نوشت: اخراج این ۲ افسر پس از آن صورت گرفت که نیروهای آن‌ها در اوج نبرد در برابر ده‌ها نظامی فلسطینی (رزمندگان مقاومت) عقب‌نشینی کردند.

هراس اسرائیل از تمدید آتش‌بس در غزه/ حماس قدرت می گیرد

طبق این گزارش، نیروهای گروهان مذکور پس از مواجه شدن با کمین رزمندگان مقاومت بدون پشتیبانی ماندند و همین مسئله منجر به شکل‌گیری اختلاف میان نیروها و فرماندهان گروهان شد، طوری که نیمی از نیروها دیگر به این گروهان بازنگشتند و برای پر کردن این شکاف سربازانی از یگان‌های دیگر به آن ملحق شدند.

یدیعوت آحارونوت پیشتر نیز اعلام کرده بود، ارتش رژیم صهیونیستی هزاران سرباز ذخیره را که در عملیات نظامی نوار غزه شرکت نکردند، از خدمت اخراج کرد. چندین سرباز دیگر نیز براساس ارزیابی وضعیت، اخراج خواهند شد.

بعد از شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر مقامات صهیونیست بیش از ۳۰۰ هزار نظامی را برای خدمت فرا خواندند و نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی از سرتاسر جهان با هواپیما به اراضی اشغالی منتقل شدند.

بامداد چهارشنبه و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند و امروز چهارمین و آخرین روزی است که با میانجی‌گری قطر و طرف‌های بین‌المللی برقرار است.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.