استقبال متفاوت حامیان فلسطین از بایدن و همسرش

 تظاهرکنندگان حامی فلسطین دو بار در جریان سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به نانتاکت به مناسبت روز شکرگزاری، او را متوقف کردند.

در حالی که بایدن با همسرش جیل از هتلشان برای صرف ناهار در روز جمعه در حال پیاده‌روی بود، گروهی از معترضان فریادهای «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند. بعدا در همان روز، هنگامی که خانواده بایدن در مراسم روشن کردن درخت کریسمس در این جزیره ماساچوست شرکت کردند، تظاهرکنندگان که به حفاظ‌های فلزی تکیه داده بودند، بنرهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «فلسطین را آزاد کنید» و «به نسل‌کشی پایان دهید».

معترضان همچنین شعار می‌دادند «بایدن، بایدن نمی‌توانی پنهان شوی» و «شما را به نسل‌کشی متهم می‌کنیم». در زمان شعارها، بایدن با اعضای گروه سرود کودکان صحبت می‌کرد.

گاف عجیب جوبایدن/ خواب عمیق در یک مراسم! + فیلم

این اعتراضات در شرایطی انجام می‌شود که دولت بایدن به حمایت سرسختانه خود از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و در اوایل ماه جاری میلادی میلیاردها دلار کمک به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

صدها هزار نفر در ایالات متحده از هفتم اکتبر که عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و بعد حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه آغاز شد، برای برقراری آتش‌بس دائم در غزه به خیابان‌ها آمده‌اند. جمعه هفته گذشته آتش‌بس شکننده‌ای برای تبادل اسرا برقرار شد که امروز دوشنبه آخرین روز آن است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.