تذکر جدی آمریکا به اسرائیل/ از حمله زمینی به شمال غزه درس بگیر

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس گفت: اسرائیل باید از حمله زمینی به شمال غزه درس بگیرد و نباید پیش از تضمین ایمنی غیرنظامیان فلسطینی به جنوب این باریکه حمله کند.

وی با چشم‌پوشی از ریخته شدن خون هزاران بی‌گناه فلسطینی گفت: در نهایت اسرائیل می‌خواهد به انجام عملیات نظامی علیه حماس، به‌ویژه علیه رهبران حماس که معماران و مهندسان بدترین «قتل‌عام» یهودیان از زمان هولوکاست هستند، ادامه دهد.

سالیوان تاکید کرد: آمریکا تنها پس از شناسایی غیرنظامیان و در امان ماندن آنها و همچنین تضمین رسیدن کمک‌ها به آنها، با گسترش عملیات ارتش اسرائیل به جنوب غزه موافقت می‌کند.

شرط ادامه آتش‌بس در غزه اعلام شد/ یک روز تمدید به ازای هر ۱۰ اسیر

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند و امروز چهارمین و آخرین روزی است که با میانجی‌گری قطر و طرف‌های بین‌المللی آتش‌بس برقرار است.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد. صبح جمعه و در اولین روز از اجرای آتش‌بس، هزاران نفر از مردم فلسطین که در پی حملات شدید رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه‌های خود در شمال غزه و حضور در جنوب این باریکه شده بودند، بار دیگر به محل زندگی خود بازگشتند.

نقض آتش‌بس غزه توسط اسرائیل/ پرواز جنگنده‌ها در جنوب منطقه

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.