انتقاد تند وزیر جنگ سابق اسرائیل؛ کابینه نتانیاهو توانایی تصمیم گرفتن ندارد!

روزنامه عبری زبان «معاریو» در این باره به نقل از «موشه یعالون»، وزیر جنگ پیشین و رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: کابینه تحت فرمان ایتامار بن گویر، رئیس حزب «صهیونیسم مذهبی» و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی است و قادر به تصمیم‌گیری نیست.

موشه یعالون با حمله به عملکرد کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، تاکید کرد: این کابینه قادر به خارج کردن ما از بحران فعلی نیست. وی ادامه داد: کابینه می‌توانست بررسی‌هایش درباره آزادی اسرا را از مدت‌ها قبل آغاز کند.

یعالون همچنین تصریح کرد: متاسفانه به دلیل ترکیب کابینه و حضور اسموتریچ، بن گویر و دار و دسته آن دو در کابینه، تصمیم دیر اتخاذ شد و به همین سبب ما دو تن از اسرایمان را از دست دادیم.

ساعاتی پس از اجرای آتش‌بس موقت میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه، از روز جمعه، انتقادها از کابینه نتانیاهو به دلیل دست نیافتن به اهداف اعلام شده از جنگ بالا گرفت.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند. طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

در اولین روز از اجرای آتش‌بس و همچنین امروز، هزاران نفر از مردم فلسطین که در پی حملات شدید رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه‌های خود در شمال غزه و حضور در جنوب این باریکه شده بودند، بار دیگر به محل زندگی خود بازگشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.