انتظار برای آزادی اسرا در دومین روز از آتش‌بس غزه

پس از آغاز آتش‌بس بشردوستانه در صبح روز جمعه به مدت چهار روز، اولین گروه زندانیان طبق قرارداد مبادله اسرا بین اشغالگران و حماس که با میانجیگری قطر منعقد شد، تبادل شدند.

حمله موشکی لبنان به پهپاد اسرائیل/ تلافی تل‌آویو با حمله هوایی به مواضع حزب‌الله

خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که هزاران فلسطینی از شرق دیرالبلح، خان یونس و رفح روز جمعه پس از ۴۸ روز بمباران مداوم نوار غزه توسط اسرائیل راهی خانه‌های خود شدند.

درخواست دولت فرانسه برای برقراری آتش‌بس کامل در نوار غزه

خبرنگار روسیا الیوم افزود که با آغاز آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در روز جمعه، تعداد زیادی اجساد مرده و تجزیه شده در چندین منطقه در نوار غزه پیدا شد. 

این خبرنگار اشاره کرد که بخش زیادی از اجساد کشف شده در اثر بمباران مستمر اشغالگران، تجزیه شده و در نتیجه روزها بدون دفن در فضای باز باقی مانده بودند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌های ویدئویی را منتشر کردند که اجساد کشته شدگان را در خیابان‌ها پراکنده نشان می‌داد. همچنین تصاویری منتشر شد که نشان می‌دهد اجساد کشته شدگان در بیمارستان اندونزی در شمال غزه پس از محاصره چند روزه اسرائیل و یورش و بمباران آن در بیمارستان اندونزی انباشته شده است.

تایلند می‌گوید ۲۰ شهروند این کشور همچنان در بازداشت حماس هستند

وزارت خارجه تایلند روز شنبه اعلام کرد که ۲۰ شهروند تایلندی پس از آزادی ۱۰ نفر از آنها همچنان در بازداشت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هستند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد تایلندی‌هایی که جمعه از غزه آزاد شدند، پس از ۴۸ ساعت بستری شدن در بیمارستان به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.