پشت پرده آتش‌بس موقت اسرائیل و حماس  در نوار غزه

روزنامه «معاریو» مدعی شد ارتش رژیم صهیونیستی به مفاد توافق آتش‌بس موقت پایبند است و برای جمع‌آوری اطلاعات پهپاد به آسمان نوار غزه نمی‌فرستد اما از دیگر ادوات اطلاعاتی برای انجام این کار استفاده می‌کند. این روزنامه ماهیت این ادوات را فاش نکرد.

در مقابل اما منابع امنیتی در نوار غزه گزارش دادند، هفت فروند پهپاد صهیونیستی در آسمان اطراف گذرگاه مرزی رفح پرواز کردند که نقض توافق آتش‌بس محسوب می‌شود که طبق آن هرگونه فعالیت هواپیماهای رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه در طول چهار روز آتش‌بس ممنوع است.

منابع اسرائیلی مدعی هستند ارتش رژیم صهیونیستی در طول مدت آتش بس، علاوه بر تقویت آمادگی لجستیکی و بررسی اوضاع، برای حفاظت از نیروهای مستقر خود در نوار غزه تلاش خواهد کرد و علاوه بر جمع آوری اطلاعات و برای ادامه جنگ نیز آماده و برنامه‌ریزی خواهد کرد.

این روزنامه عبری در ادامه نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی اکنون در خطوط دفاعی قرار دارد و با چالش‌های عملیاتی مواجه است اما به هر «تهدیدی» علیه نیروهایش پاسخ خواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید چند ساعت قبل از شروع آتش‌بس موقت برای تکمیل تعدادی از حملات استفاده کرده و تونلی را که به ادعای خود در زیر بیمارستان الشفاء وجود داشت، منهدم کرده است و بدین ترتیب به عملیات نظامی خود در این مجتمع پزشکی پایان داده است.

ارتش اشغالگر می‌گوید، صحبت‌ها در مورد آتش بس است و نه پایان جنگ. این رژیم مدعی است نیروهای خود را قبل از شروع آتش‌بس به مناطقی منتقل کرد که به گفته خودش «امن» هستند و به حفظ حضور نیروها در میدان جنگ کمک می‌کند تا آنها را قادر سازد پس از پایان آتش‌بس بلافاصله نبرد را از سر بگیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.