روز سرنوشت‌ساز برای عمران خان/ زمان محاکمه علنی تعیین شد

 وکیل عمران خان این خبر را عصر روز پنجشنبه دوم آذر، در پیامی در شبکه ایکس اعلام کرد. «تعیم پانجوتا»، وکیل عمران خان، گفت: «دادگاه دستور حضور عمران خان را در ۲۸ نوامبر صادر کرده است. اکنون ما باید اطمینان حاصل کنیم که این دستور اجرا می‌شود.»

نخست‌وزیر پیشین پاکستان که سه ماه پیش درخصوص پرونده افشای اسناد محرمانه دولتی به سه سال زندان محکوم شد، در حال حاضر در کنار شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه سابق پاکستان که هم‌حزبی عمران خان نیز است، در زندان آدیاله راولپندی به سر می‌برد.

محاکمه علنی عمران خان در حالی برگزار می‌شود که او به دلیل متهم بودن در چند پرونده مختلف، واجد شرایط شرکت در انتخابات قریب‌الوقوع پاکستان نیست. به گزارش رسانه‌های پاکستان، در حال حاضر ۱۵۰ پرونده مختلف علیه عمران خان وجود دارد که به نظر می‌رسد تبرئه او در همه این پرونده‌ها ممکن نیست.

ماه گذشته، رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند دادگاهی در این کشور «عمران خان» نخست‌وزیر سابق و معاونش را در پرونده افشای اسرار رسمی مجرم شناخت. به نوشته رویترز این ضربه دیگری به نخست‌وزیر سابق پاکستان است که هم‌اکنون در زندانی در نزدیکی اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان نگهداری می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.