نسخه پیشنهادی اسپانیا به اسرائیل برای پایان جنگ

خبرگزاری افه گزارش داد ، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا که راهی سرزمین‌های اشغالی شده‌ است، در دیدار با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم اگر چه حق دفاع از خود را دارد اما باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند. وی تصریح کرد پاسخ رژیم اسرائیل نباید کشته شدن غیر نظامیان در غزه را شامل شود.

سانچز با دفاع از اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین، مسئولیت غزه را عهده‌دار شود، اطمینان داد که بهترین راه‌حل برای این درگیری، راهکار دو دولتی است.

وی همچنین از توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

پدرو سانچز که به همراه الکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، به طور جداگانه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند.

سانچز پس از دیدار با عباس به مصر می‌رود و روز جمعه با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهوری این کشور دیدار خواهد کرد.

اسپانیا در حال حاضر ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد و بلژیک از اول ژانویه (۱۱ دی) این پست را بر عهده خواهد گرفت، بنابراین حضور رهبران این دو کشور در فلسطین اشغالی با هدف انتقال موضع اتحادیه اروپا صورت گرفته است. در این دیدارها همچنین در مورد تاثیر حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس علیه رژیم اسرائیل و وضعیت بحرانی بشردوستانه در نوار غزه گفت‌وگوها می‌شود.

به نوشته افه، گفت‌وگوها میان سران اروپا، اسرائیل و فلسطین بر حفاظت از جان غیر نظامیان، آزادی بی‌قید و شرط و فوری اسیران، دسترسی بشردوستانه به نوار غزه، احترام به حقوق بشردوستانه بین‌المللی و جست‌وجوی راه‌حل سیاسی پایدار برای منطقه مبتنی بر راهکار دو دولتی متمرکز خواهد بود.

این سفر، نخستین اقدام بین‌المللی سانچز پس از انتخاب مجدد به عنوان نخست وزیر اسپانیا است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.