خط و نشان حزب‌الله برای اسرائیل/ به هرگونه حمله در زمان آتش بس پاسخ می دهیم!

منبعی در حزب‌الله لبنان به شبکه خبری الجزیره اعلام کرد: ما به هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان یا غزه طی دوره آتش‌بس پاسخ خواهیم داد. اگر نیروهای اشغالگر اسرائیل به آتش‌بس پایبند باشند حزب‌الله نیز به آن پایبند خواهد بود.

این منبع اعلام کرد: جنوب لبنان جبهه کمکی نوار غزه است. توقف جنگ در آنجا بر جبهه لبنان نیز تأثیر می‌گذارد. ما در مذاکرات درباره توافق آتش‌بس یا تبادل اسرا میان حماس و رژیم اشغالگر شرکت نکرده‌ایم.

از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی مرزهای لبنان و اراضی اشغالی شاهد تبادل آتش و حملات متقابل موشکی میان حزب‌الله و این رژیم است که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دو طرف شده است.

فوری/ زمان آغاز آتش بس میان اسرائیل و حماس اعلام شد

درحالی که عملیات طوفان الاقصی و جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد چهل و هفتمین روز خود شده است، حالتی از انتظار درباره اعلام قریب‌الوقوع توافق مبادله اسرا و اجرای آتش‌بس وجود دارد و اشغالگران همچنان به حملات به تاسیسات غیرنظامی و بیمارستان‌ها ادامه‌ می‌دهند.

قطر، حماس و تل‌آویو رسما از توافق آتش‌بس بشردوستانه در غزه و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

بر اساس آنچه وبگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت روز چهارشنبه گزارش داد: دولت اسرائیل در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه، توافق آتش‌بس موقت و مرحله اول معامله مبادله اسرا با جنبش حماس را تصویب کرد.

در مورد توافق برای آزادی بیشتر بازداشت شدگان، کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین یک دوره زمانی حداکثر تا ۱۰ روز از تاریخ پایان اولین سری از آزادی‌ها را تصویب کرد.

این وبگاه افزود: «کابینه موافقت کرد ۳۰۰ زندانی امنیتی دربند زندان‌های اسرائیل را آزاد کند و آنها آزاد نخواهند شد مگر اینکه ۱۰۰ اسیر اسرائیلی به اسرائیل بازگردانده شوند. اسرائیل اسامی آنها را به حماس تحویل خواهد داد. طبق نوشته آحارونوت، همچنین توافق شد که مادران و کودکان به اسارت درآمده از هم جدا نشوند.»

مقامات رژیم صهیونیستی صبح امروز لیست اسامی ۳۰۰ اسیر فلسطینی را منتشر کردند که قرار است بعد از آزادی اسرای صهیونیست توسط حماس آزاد شوند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، رژیم صهیونیستی لیستی شامل ۹۸ اسیر صهیونیست را تحویل داد، اما توافق کنونی درباره آزادی ۵۰ تن از آن‌ها در ازای ۱۵۰ اسیر فلسطینی است.

به گزارش این روزنامه، هیچ کدام از فلسطینی‌هایی که قرار است براساس این معامله آزاد شوند در عملیات‌های شهادت طلبانه دست نداشته‌اند. کودکانی که قرار است آزاد شوند ۱۸ سال یا کمتر سن دارند. زنان از ۱۴ سال تا ۵۹ سال هستند. ۷۴ تن از آن‌ها از ساکنان قدس شرقی هستند.

بیشتر این اسرا از کرانه باختری، برخی از قدس و برخی از غزه هستند که طی ماه‌های اخیر بازداشت شده‌اند. برخی از این افراد عضو حماس، جهاد اسلامی، فتح یا سازمان‌های دیگر هستند. برخی نیز عضو هیچ گروه و سازمانی نیستند.

یکی از بزرگترین اسرایی که آزاد خواهد شد، حنان البرغوثی ۵۹ ساله است.

البرغوثی بعد از اینکه در ماه سپتامبر بازداشت شد، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که وی چندین بار از سوی اشغالگران تهدید شده است و مشکلات زیادی مثل فشار روانی و دیابت دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.