تهران آماده باش شد

شاهین فتحی،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به بارش برف و باران در نقاط مختلف استان تهران و به خصوص در نیمه شمالی این استان، گفت: پس از دریافت هشدارهای صادره از سوی سازمان هواشناسی، در ۲۴ گذشته شاهد بارش قابل توجه باران و برف در نقاط مختلف استان تهران، بالاخص در ارتفاعات و محورهای کوهستانی هستیم. در همین راستا نیز عوامل عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی جمعیت هلال احمر استان تهران برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

بارش شبانه برف در جاده چالوس / کندوان زیر برف رفت + فیلم

وی با بیان اینکه این آماده‌باش تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت، گفت: لازم است که شهروندان نیز نکاتی را رعایت کنند، در همین راستا به رانندگان توصیه می‌کنم که برای پیشگیری از بروز حوادث جاده‌ای در شرایط بارندگی و لغزندگی از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند. در صورت الزام به انجام سفر نیز لازم است که رانندگان نسبت به همراه داشتن زنجیر چرخ و حفظ فاصله طولی استاندارد با خودروهای روبرویی در حین رانندگی اقدام کنند.

فتحی از رانندگان خواست که پیش از آغاز سفر خود نسبت به بررسی وضعیت آب و هوایی مسیر تا مقصد، آگاهی لازم را کسب کرده و از سالم بودن وسایل نقلیه خود به خصوص سیستم برف پاک‌کن و بخاری خودرو اطمینان حاصل کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران همچنین به شهروندان توصیه کرد که تا زمان مساعد شدن شرایط جوی از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. پرهیز از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز توصیه دیگری است که باید جدی گرفته شود. همچنین با توجه به اینکه بارش برف در ارتفاعات رخ داده، احتمال سقوط بهمن در این مناطق و جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.