تماس تلفنی رهبران حماس و جهاد اسلامی

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که زیاد النخاله، دبیرکل این جنبش و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تلفنی در رابطه با آخرین تحولات جنگ در غزه و مذاکرات در مورد مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی رایزنی کردند.

الجزیره گزارش داد، «زاهر جبارین» مسئول دفتر شهدا، اسرا و مجروحان در جنبش حماس در گفت‌وگو با المیادین گفت که دشمن صهیونیست همچنان در خصوص آتش‌بس در غزه تعلل می‌کند.

واکنش حماس به ادعای موافقت اسرائیل با توافق تبادل اسرا

جبارین افزود: چارچوبی کلی برای هرگونه توافقی تعیین کرده‌ایم که شامل آتش‌بس بوده و این شرط ما برای اجرای کامل این آتش‌بس است.

وی تصریح کرد: اسرائیل به باری اضافه برای پروژه امپریالیسم تبدیل شده و دیگر مکانی مناسب برای سرمایه گذاری و رفاه نیست.

شامگاه دوشنبه سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از چراغ سبز تل‌آویو برای موافقت با توافق تبادل اسرا خبر داد و اعلام کرد که « اسرائیل منتظر پاسخ حماس است».

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم به «توافق تبادل اسیران چراغ سبز نشان داده و منتظر پاسخ جنبش حماس است».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که کابینه نتانیاهو به شدت تحت فشار داخلی و خارجی برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه قرار دارد و خانواده‌های اسرای صهیونیست هر روزه علیه نتانیاهو دست به تظاهرات می‌زنند.

از طرفی، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) مدعی شد که توافق رژیم صهیونیستی و حماس بر سر تبادل اسرا نزدیک است.

این در حالی است که اوایل هفته جاری کاخ سفید گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و حماس به توافقی برای آزادی تعدادی از اسیران در ازای آتش‌بس پنج روزه نزدیک هستند، تکذیب کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.