درخواست تازه استرالیا درباره آتش‌بس در غزه

 پنی وونگ، وزیر امور خارجه استرالیا پس از آنکه ۳۱ نفر از جمله شهروندان استرالیایی، نوار غزه را از طریق گذرگاه رفح در مرز با مصر در اوایل روز دوشنبه ترک کردند، گفت: «استرالیا صراحتا از درخواستش برای دسترسی انسانی ایمن، پایدار و فوری با هدف رساندن کمک‌های ضروری به مردم نیازمند و رسیدن غیرنظامیان به مکان امن صحبت کرده است.»

پنی وونگ خاطرنشان کرد: «ما همگی می‌خواهیم گامهای بعدی را به سمت برقراری آتش‌بس اتخاذ کنیم اما این فرآیند نمی‌تواند یک طرفه باشد.»

تظاهرات گسترده در استرالیا علیه جنایات اسرائیل / پرچم این رژیم به آتش کشیده شد

او اضافه کرد: «تاکنون دولت استرالیا خروج مجموعا ۶۲ نفر از غزه را تسهیل کرده است.»

بر اساس اعلامیه روز یکشنبه دفتر رسانه‌ای غزه، آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از زمان شروع عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی توسط رزمندگان مقاومت به حدود ۱۳۰۰۰ نفر شامل ۵۵۰۰ کودک و ۳۵۰۰ زن رسیده است.

طبق این اعلامیه همچنین رقم مجروحان این حملات از ۳۰۰۰۰ نفر فراتر رفته که بیش از ۷۵ درصد آنها کودک و زن هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است، رقم مفقودین از ۶۰۰۰ نفر گذشته و گمان برده می‌شود اکثر آنها زیر آوار ساختمان‌های فرو ریخته، باشند.

محاصره جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه باعث قطع دسترسی این باریکه به سوخت، برق و آب شده و اخیرا نیز تحویل کمک‌های بشردوستانه به این منطقه نیز کاهش پیدا کرده در حالی که حملات بی‌وقفه زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه کماکان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، تل آویو درخواست‌های فزاینده برای برقراری آتش‌بس در غزه را رد و مشروط به آزاد کردن اسرای صهیونیستی توسط حماس کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.