خبر تازه کاخ سفید از توافق بین اسرائیل و حماس

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و حماس به توافقی برای آزادی تعدادی از اسیران در غزه در ازای آتش‌بس پنج روزه نزدیک هستند، اما کاخ سفید آن را رد کرد.

منابع با اشاره به اینکه در سند شش صفحه‌ای توافقنامه، توقف تمامی عملیات نظامی دو طرف درگیری به مدت حداقل پنج روز و آزادی ۵۰ اسیر یا بیشتر به دفعات در کل ۲۴ ساعت در نظر گرفته شده، تصریح کرد: آتش‌بس از طریق هوایی نظارت خواهد شد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع خود خاطرنشان می‌کند که توقف احتمالی درگیری‌ها «تامین کمک‌های بشردوستانه از جمله سوخت» از طرف مصری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این روزنامه توضیح داد که این سند پس از رایزنی در دوحه با حضور نمایندگان آمریکا، اشغالگران و میانجیگران قطری به نمایندگی از حماس مورد توافق قرار گرفت.

به نوشته این روزنامه، «تا آخرین لحظه مشخص نبود که آیا اسرائیل با توقف موقت حمله خود به غزه موافقت خواهد کرد یا خیر».

این درحالی است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در داخل به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی تحت فشار است، «به طور کامل از توقف جنگ حمایت کرد».

اما در واکنش به این خبر، سخنگوی کاخ سفید این موضوع را رد کرد که «تاکنون توافقی بین اسرائیل و حماس صورت گرفته باشد».

آدریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن، تل‌آویو و حماس هنوز بر سر توقف پنج روزه درگیری‌ها و آزادی اسیران به توافق نرسیده‌اند.

او در پستی نوشت: «ما هنوز به توافق نرسیده‌ایم، اما به سختی برای رسیدن به توافق کار می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.