تکرار دوباره اتهامات آمریکا درباره حضور حماس در  بیمارستان شفا

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما نگفته‌ایم که در تمام بیمارستان های غزه مرکز فرماندهی حماس وجود دارد. ما اعلام کرده ایم که طبق ارزیابی های ما در بیمارستان الشفا مرکز فرماندهی حماس بوده است. نمی توانیم در مورد همه بیمارستان ها چنین نظری بدهیم.

وی با ادعای مخالفت آمریکا با حمله هوایی به بیمارستان ها گفت: باید از این بیمارستان ها محافظت شود. ما از همه طرف ها می خواهیم که بر اساس قوانین بین المللی از بیمارستان ها و منطقه غیر نظامی محافظت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ما می‌خواهیم مناطق امن در جنوب نوار غزه ایجاد کنیم و در حال کار روی جزئیات آن هستیم. ما به همکاری با اسرائیل برای یافتن روش مناسب جهت جلوگیری از هدف قرار دادن منطقه امن در جنوب غزه ادامه می دهیم.

میلر گفت: ما انتظار داریم اسرائیل از قوانین بین المللی بشردوستانه پیروی کند و با بیماران به صورت انسانی رفتار کرده و به آنها اجازه دسترسی به غذا و آب را بدهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ما معتقدیم که باید وقفه های طولانی مدت برای خارج کردن غیرنظامیان از غزه وجود داشته باشد و فرصت کافی برای دور شدن غیرنظامیان از آسیب وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد از نظر وزیر خارجه آمریکا، تعداد زیادی از فلسطینیان در این درگیری کشته شده اند اما گفت: «رنج مردم غزه در نتیجه اقدامات تروریستی حماس است و اسرائیل حق دارد از خود در مقابل حماس دفاع کند.اما باید این کار را با توجه کامل به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان انجام دهد.»

پیش از این، شبکه خبری سی‌ان‌ان چهارشنبه شب در گزارشی اعلام کرد: در حالیکه سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی است در بیمارستان الشفا سلاح و تجهیزات اطلاعاتی کشف کرده‌اند و نظامیان اسرائیلی برای جست‌وجوی مواد و تسلیحات به کار خود ادامه می‌دهند اما هنوز هیچ مدرکی دال بر وجود شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی که پیشتر هاگاری مدعی وجود آنها شده بود در زیر این بیمارستان وجود ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.