تلاش اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین!

پدرو سانچز در جریان مناظره پیش از رای‌گیری در مجلس این کشور که انتظار می‌رود دولت ائتلافی چپ‌گرای وی را مستحکم کند، به قانونگذاران این کشور، گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تلاش دیپلماتیک برای انجام این کار از سوی سایر کشورهای اروپایی، اولین تعهد مجلس اسپانیا است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، وی افزود: جامعه بین‌المللی باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد زیرا این تنها راه‌حل و خواسته بحق مردم فلسطین است که از مدت‌ها پیش به دنبال آن هستند.

واکنش آلمان به اظهارات وزیر اسرائیل درباره بیرون راندن فلسطینی‌ها از غزه

سانچز همچنین خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد و خاطرنشان کرد: ما خواستار رعایت دقیق قوانین حقوق بشر در غزه هستیم و از (رژیم) اسرائیل می‌خواهیم شرایط رساندن کمک‌های بین‌المللی به فلسطینیان غزه را فراهم آورد.

وی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی و نیاز فوری به برگزاری کنفرانس صلح درباره جنگ در غزه، تصریح کرد: ما کشتار بی‌رویه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری را محکوم می‌کنیم.

همچنین ایرن مونته‌رو سرپرست وزارت برابری اسپانیا نیز در رابطه با جنگ در غزه، گفت که اسپانیا باید تحریم‌هایی را علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل اعمال و روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم قطع کند.

ایون بلارا وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا نیز در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: برای توقف نسل‌کشی برنامه‌ریزی‌شده‌ای که اسرائیل در فلسطین انجام می‌دهد، به چیزی بیش از کلمات نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، در حالی که چهل روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، اشغالگران صهیونیست در جنایتی آشکار بامداد چهارشنبه پس از چند روز محاصره بیمارستان الشفا غزه وارد این مجتمع بیمارستانی شدند.

بمباران مکرر بیمارستان شفای غزه از سوی صهیونیست‌ها، قطع برق، ممانعت از سوخت رسانی و خروج پیکر شهدا از آن تنها گوشه‌ای از نسل کشی و نقض فاحش حقوق بشر در میان سکوت مدعیان آن است؛ تراژدی که پیشتر در بیمارستان‌های دیگر غزه همچون المعمدانی نیز به نمایش درآمد.

حمایت اردوغان از فلسطین لفظی و از اسرائیل واقعی است

با وجود ادعای مسئولان رژیم صهیونیستی در ارتباط با حضور نیروی نظامی حماس در بیمارستان شفا در غزه، هیچ نیروی نظامی در بیمارستان حضور نداشت و اشغالگران وارد محیط بیمارستان شده‌اند.

رسانه‌های فلسطین نیز به نقل از رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که ارتش رژیم اسرائیل در ادامه سیاست سانسور جنایت‌هایش تمامی خبرنگاران و عکاسان حاضر در اطراف این بیمارستان را بازداشت و همچنین برق و اینترنت بیمارستان شفا را هم قطع کرده‌اند.

شرایط این بیمارستان به قدری وخیم است که چند روز پیش «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تصریح کرد: پس از اینکه تلاش‌های‌مان برای خروج اجساد ناکام ماند، به صلیب سرخ اطلاع دادیم که شروع به حفر گورهای دسته جمعی در بیمارستان شفا کرده‌ایم.

شمار شهدای فلسطینی در حملات نژادپرستانه ۴۰ روزه رژیم صهیونیستی به غزه به مرز ۱۲ هزار نفر و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از ۲۸ هزار نفر رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.