رد ادعاهای آمریکا درباره بیمارستان‌های غزه توسط حماس/  اسکان 70 هزار آواره در مراکز درمانی

 باسم نعیم، از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: «تمامی ادعاهای دولت آمریکا در مورد بیمارستان‌های غزه را شدیداً رد می‌کنیم. دولت بایدن چندین مرتبه اقدام به دروغ‌پردازی کرد که بعداً برای همه مشخص شد.»

این مقام حماس همچنین افزود: «از حضور هر کمیته بین‌المللی بی‌طرفی در غزه برای اطلاع از وضعیت بیمارستان‌ها استقبال می‌کنیم. ۷۰ هزار فلسطینی آواره و بی‌سرپناه در بیمارستان‌های غزه اسکان داده شدند و اصلاً عاقلانه و منطقی نیست که در داخل آن‌ها اقدامات نظامی انجام گیرد.»

به گفته باسم نعیم، در داخل غزه تونل‌هایی وجود دارد اما ما به امنیت شهروندان اهمیت می‌دهیم، دشمن صهیونیستی نه فقط بیمارستان شفا، بلکه بیمارستان‌های زیادی را بمباران کرده است. دشمن پس از ۵ سال از کشف هرگونه سرنخی از شالیت ناکام ماند و مجبور به مذاکره با ما شد.

حمله مجدد اسرائیل به بیمارستان شفا

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها حمله گسترده خود به بیمارستان شفا را از سر گرفتند. در همین ارتباط نیز یکی از پزشکان بیمارستان شفا در غزه اعلام کرد که از جهات مختلف به سمت بیمارستان شفا تیراندازی می‌شود و به سبب شدت بمباران‌ها و حملات از جهات مختلف، نمی‌توانیم بین بخش‌های مختلف بیمارستان جابجا شویم.

این پزشک گفته است که بمباران بیمارستان ازسرگرفته شده و نگرانیم که صهیونیست‌ها به داخل آن یورش ببرند و همه در راهروها جمع شده‌ایم و کسی جرأت نزدیک شدن به پنجره‌ها را ندارد.

نیویورک تایمز نیز اعلام کرد نتایج تحقیقاتی که انجام داده، نشان می‌دهد موشک‌های شلیک شده به سمت بیمارستان شفا در غزه طی روزهای اخیر اسرائیلی بوده است. نیویورک تایمز همچنین تاکید کرد ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در مورد اینکه یکی از موشک‌های گروه‌های فلسطینی به اشتباه به بیمارستان شفا اصابت کرده، به هیچ وجه صحت ندارد.

دکتر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که دشمن صهیونیستی پس از محاصره کامل بیمارستان شفا و بمباران شدید و تیراندازی به سمت آن از تمامی جهات به مدت ۲ ساعت تمام، تمامی حاضرین در این بیمارستان را در معرض مرگ قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هم اعلام کرد که اوضاع در بیمارستان شفا به شدت فاجعه‌بار و بحرانی است. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مجدداً بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شفا در غزه را بمباران کرده است. برخی منابع در داخل بیمارستان شفا اعلام کردند که بمباران شدید این بیمارستان موجب ترس و وحشت حاضرین در آن شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.