مدارس و دانشگاه‌های اصفهان تعطیل شد؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر کاهش غلظت آلاینده‌ها، فعالیت مدارس و دانشگاه‌های اصفهان در روز چهارشنبه (۲۴ آبان) به صورت عادی خواهد بود و این مراکز تعطیل نیستند.

 منصور شیشه‌فروش سه‌شنبه شب گفت: با ارائه گزارش سازمان هواشناسی در کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان مبنی بر هشدار «سطح زرد» و پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر کاهش غلظت آلاینده ها در ساعت های پیش رو، فعالیت مدارس و دانشگاه های استان در روز چهارشنبه ۲۴ آبان عادی خواهد بود.

وی افزود: محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان نیز به حالت قبل باز می‌گردد.

وی به شهروندان توصیه کرد که تردد خود را در هسته های مرکزی و پر ترافیک شهرها کاهش دهند همچنین نسبت به رعایت الزامات بهداشتی، عدم استفاده غیرضروری از خودروهای شخصی و استفاده از حمل و نقل عمومی به منظور کاهش آلاینده های جوی همکاری کنند.

با توجه به افزایش غلظت آلاینده های هوا از اواسط آبان امسال، مدارس اصفهان و برخی شهرهای مناطق مرکزی و صنعتی استان چهارشنبه هفته گذشته همچنین از یکشنبه تا سه‌شنبه این هفته تعطیل بودند و آموزش ها به صورت غیر حضوری ارائه شد.

همچنین دانشگاه های اصفهان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته غیر حضوری فعالیت داشتند.

طبق اطلاعات پایگاه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان دیروز با ۱۶۴ (AQI) و در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز با ۱۶۹ (AQI) در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه شهروندان قرار داشت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز امروز با صدور اطلاعیه‌ ای هشدار داد: شرایط پایداری جوی و انباشت غلظت آلاینده‌های هوا همراه با کاهش کیفیت هوا تا اواخر وقت فردا (چهارشنبه) در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان تداوم دارد.

بر اساس این اطلاعیه، احتمال افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده و رسیدن به شرایط بسیار ناسالم بویژه در مناطق پُرتردد و صنعتی استان وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان بویژه افراد آسیب‌پذیر توصیه شده است که از تردد و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

همچنین به مسوولان توصیه شده است تا در زمینه تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت لازم را داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.