کودتای درون‌حزبی علیه نتانیاهو کلید خورد

اخبار رسیده از سرزمین‌های اشغالی حکایت از آن دارد که اعضای حزب حاکم لیکود بدنبال کودتایی درون‌حزبی علیه نخست وزیر و برکناری بنیامین نتانیاهو هستند.

تنش‌ها بین سران رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر تشدید شده و کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از تلاش اعضای حزب لیکود در کنست (پارلمان) و کابینه حاکم برای عزل «بنیامین نتانیاهو» از قدرت به منظور زمینه‌سازی برای تشکیل یک کابینه جدید خبر داد.

هشدار نتانیاهو به اروپا و آمریکا / باید پیروز شویم در غیر این صورت...

براساس این گزارش، اعضای لیکود قصد دارند تا با جمع آوری امضای ۶۱ عضو کنست، به نتانیاهو رای عدم اعتماد دهند تا بدون برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام، وی از منصب نخست وزیری برکنار شود.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که اعضای لیکود بدنبال رای عدم اعتماد به نتانیاهو، در پایان عملیات غزه و پیش از خروج بنی گانتس رهبر حزب «اتحاد» از دولت ائتلافی هستند.

براساس این گزارش، اعضای لیکود یکی از اعضای خود در کنست را برای جانشینی نتانیاهو انتخاب خواهند کرد و از وی به عنوان نخست وزیر موقت، تعهد خواهند گرفت که در انتخابات آینده نامزد نشود.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ نفر از اعضای لیکود، از این طرح حمایت کرده اند، نوشت: باید حداقل ۱۵ عضو لیکود از این طرح حمایت کنند تا به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا، اختلافات بین سران رژیم صهیونیستی تا حدی تشدید شده است که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره فروپاشی درونی این رژیم هشدار داده اند.

شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی بر دامنه اختلافات بین سران رژیم صهیونیستی افزوده است و هر کدام دیگری را مسئول این شکست می داند.

نامه اعتراضی ۴۰۰ مقام آمریکایی به سیاست بایدن در جنگ خاورمیانه

نتانیاهو به خاطر نپذیرفتن مسوولیت شکست و عذرخواهی نکردن از اسرائیلی‌ها، اکنون بیش از همه برای استعفا تحت فشار است و پایان جنگ غزه، پایان حیات سیاسی وی خواهد بود.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی درباره فاجعه انسانی و کشتار بی رحمانه مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که اصلا مساله آتش بس در جنگ غزه مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی به ویژه آمریکا نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.