سی.ان.ان افشا کرد: اختلافات داخلی در وزارت خارجه آمریکا بر سر غزه

بر پایه این گزارش، شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای خطاب به کارکنان وزات خارجه آمریکا با اذعان از ناخرسندی شمار زیادی از کارکنان این وزراتخانه از سیاست کاخ سفید در قبال کشتار غیرنظامیان در غزه مدعی تلاش برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان شد.

در نامه بلینکن به کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا بدون اشاره به حمایت کاخ سفید از نقش مستقیم رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم بی‌پناه غزه آمده است که اداره سیاسی غزه بایستی به تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری سپرده شود.

از سوی دیگر، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با تاکید بر اینکه دیدگاه‌های واشنگتن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره احتمال ماندن این رژیم در غزه متفاوت است، اعلام کرد که از دیدگاه واشنگتن، چشم انداز آینده نوار غزه، نه اشغال آن، نه جابجایی ساکنانش و نه حکومت مجدد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران درباره ادعاهای اخیر نخست وزیر رژیم اسرائیل افزود: اظهارات اخیر نتانیاهو در مورد احتمال ماندن در غزه با دیدگاه ما متفاوت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.