با استفاده از این 10 میوه دیگر نیازی به بوتاکس ندارید

هر آنچه که می خورید تاثیر مستقیمی بر پوست دارد . با خوردن مواد غذایی سالم پوست نیز سالم و با خوردن مواد غذایی ناسالم پوست نیز کسل کننده بنظر خواهد رسید. با استفاده از مواد مغذی و میوه های که در این بخش از سلامت نمناک معرفی کرده ایم می توان پوستی سالم داشت.

۱۰ میوه برای بوتاکس طبیعی پوست صورت

۱. آجیل :

آجیل میان وعده ای عالی و سالم است که باعث جوانسازی و تازه سازی پوست می شود . بادام منبع عالی ویتامین E است که به مبارزه با آکنه ، پسوریازیس و اگزما کمک خواهد کرد . گردو نیز سرشار از اسید های چرب امگا ۳ و ۶ می باشد که پوست را نرم نگه داری می کند . چربی های موجود در گردو برای مصرف ضروری بوده چرا که بدن ما به تنهایی قادر به ساخت آن ها نیست.

۲. بلوبری :

بلوبری میوه ای ضدپیری است . بلوبری سرشار از ویتامینC ، ویتامینK ، منگنز و فیبر است . از طرف دیگر بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است و گفته می شود حاوی بیشترین مقدار آنتی اکسیدان نسبت به باقی توت هاست . بلوبری های کوچک با بهبود ظرفیت ذهنی و عملکرد حرکتی ، در ارتباط مناسب هستند.

۳. آووکادو :

آووکادو سرشار از اسید های چرب ضروری است که پوست را مرطوب کرده و تقویت می کند . علاوه براین سرشار از ویتامینE ،B ،وC است که ویتامینC موجود در آن از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می کند . آووکادو برای هیدراتاسیون پوست نیز عالی می باشد . برای بدست آوردن مزایای بیشتر از این میوه می توان از پوست و میوه آن در تهیه ماسک استفاده کرد.

۴. انار :

کلاژن پوست به حفاظت احتیاج دارد . انار به حفظ ، سلامت و همچنین به جوانسازی پوست کمک می کند . در جوانی کلاژن سازی بطور طبیعی بازسازی می شود اما با افزایش این روند آهسته شده و منجر به چین و چروک خواهد شد . یک راه عالی برای مقابله با آسیب کلاژن سازی پوست مصرف انار می باشد . همچنین از آب انار می توان استفاده موضعی بصورت ماسک نیز کرد.

۵. پرتقال :

در مطلب خواص پرتغال به خاصیت ضد پیری پوست این میوه کامل اشاره شد و دانستید که پرتقال دارای ویتامینC است اما خاصیت ضد پیری را در پوست خود پنهان می کند . پرتقال به دلیل اسید سیتریک موجود در آن در درمان آکنه مفید می باشد و از طرفی ماسک این میوه عمل لایه برداری را نیز انجام خواهد داد.

۶. پاپایا :

پاپایا ترکیب منحصر به فردی دارد که به عنوان میوه زیبایی شناخته می شود . انزیم پایین موجود در این میوه خاصیت ضد پیری ، لایه برداری و ترمیمی دارد .پاپایا همچنین شامل ویتامین های دوست داشتنی پوست از جمله ویتامینC ، A،و Eمی باشد . ویتامینA برای سالم نگه داشتن پوست مفید است . ویتامینC در تولید کلاژن کمک و ویتامینE با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

۷. انگور :

انگور منبع غنی منگنز و ویتامین است که از آسیب پوست جلوگیری می کند . ماسک صورت آن یک روش عالی برای به دست آوردن فواید این میوه ضد پیری می باشد زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان های متداول است ، بنابراین ماسک پوستی آن می تواند به کلاژن سازی و هم چنین از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کند . روغن هسته انگور نیز توانایی لایه برداری پوست را دارد و از طرفی وجود ویتامینE آن به پوست در حفظ رطوبت کمک خواهد داد.

۸. موز :

موز مقرون به صرفه ترین و همه کار ترین میوه ضد پیری است . فواید پوستی آن شامل تقویت کلاژن سازی به دلیل ویتامینC و همچنین مبارزه با رادیکال های آزاد به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها میشود.

پوست این میوه زرد رنگ سرشار از مواد مغذی چون فیبر،پتاسیم ، پروتئین و منیزیم می باشد . موز سرشار از ویتامینB۶ نیز می باشد که خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ خواهد کرد . بنابراین از خوردن و تهیه اسموتی این میوه غافل نشوید.

۹. کیوی:

کیوی نیز میوه ای ضد پیری است چرا که حاوی ویتامین و می باشد .این میوه خاصیت مبارزه با چین و چروک صورت را دارد . خوردن این میوه برای سلامتی بسیار مفید است اما استفاده از آن ازطریق ماسک صورت بهتر خواهد بود . می توان از ماسک کیوی برای مقابله با چین و چروک ،اکنه، لکه های تیره پوستی ، افتاب سوختگی و کلاژن سازی استفاده کرد.

۱۰. سیب :

پوست سیب برای استفاده موضعی عالی است . اقدامات آنزیمی آن به پوست در آبرسانی کمک می کند . سرکه سیب همچین یک تونر عالی طبیعی می باشد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.