قدرت روسیه در حوزه تسلیحات هسته‌ای/ قادر به از بین بردن هر دشمنی هستیم!

راشا تودی گزارش داد، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه اظهار کرد، روسیه در حوزه تسلیحات هسته‌ای بر رقیبانش برتری کسب کرده است.

پاتروشف اوایل سال جاری میلادی هشدار داده بود، با وجود آنکه مسکو هرگز از برتری نظامی خود برای مرعوب کردن کشورهای دیگر استفاده نکرده، قادر به از بین بردن هر دشمنی در صورتی که موجودیتش به خطر بیفتد، است.

او در سخنرانی در یک گردهمایی در شهر مسکو بیان کرد: «کشور ما برای نخستین بار در تاریخ موجودیت تسلیحات هسته‌ای، در این حوزه از رقبایش جلوتر است.»

روابط روسیه و آمریکا تیره و تارتر شد

او اضافه کرد، روسیه اکنون در زرادخانه خود «تسلیحات راهبردی منحصر به فرد از جمله تسیحات مافوق صوت» دارد.

به گفته پاتروشف، این سامانه‌های راهبردی «تا دهه‌های متعدد، امنیت روسیه را تضمین خواهد کرد.»

مسکو چند نوع موشک مافوق صوت شامل موشک هواپرتاب کینژال را که در سال ۲۰۱۷ توسط ارتش روسیه به خدمت گرفته شد، در اختیار دارد. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سرعت و مانورپذیری بالای موشک کینژال بر خلاف موشک‌های بالستیک عادی، به آن امکان نفوذ به هر سامانه پدافند هوایی موجود در جهان را می‌دهد. ارتش روسیه در سال ۲۰۱۸ نیز موشک بالستیک بولاوا که از زیردریایی پرتاب می‌شود را دریافت کرد؛ موشکی که از آن به عنوان سنگ بنای تسلیحات سه گانه هسته‌ای روسیه در آینده توصیف شده است.

طبق اعلام، انستیتوی پژوهش صلح بین‌الملل استکهلم (سیپری)، روسیه در سال ۲۰۲۳ بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان متشکل از مجموعا ۵۸۸۹ کلاهک را در اختیار دارد. آمریکا نزدیک‌ترین رقیب روسیه در این حوزه، با داشتن ۵۲۲۴ کلاهک در رده دوم قرار دارد.

ماه مارس گذشته، پاتروشف تاکید کرد، روسیه دارای تسلیحات منحصر به فرد و مدرنی بوده و می‌تواند از آنها برای از بین بردن هر دشمنی که موجودیتش را تهدید کند استفاده کند اما با وجود این، «صبور مانده و با برتری نظامی خود هیچ کس را مرعوب نمی‌کند.»

او از سوی دیگر گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه روسیه در صورت تصمیم آمریکا برای دست زدن به حمله پیشگیرانه، نخواهد توانست تلافی کند را رد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.