حمله عامدانه اسرائیل به آمبولانس‌های غزه/ تعقیب لحظه به لحظه کاروان مجروحان با هواپیما

«اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در سخنانی تاکید کرد که خواستار ایجاد گذرگاهی امن برای تضمین خروج مجروحان هستیم.

به گفته این مقام فلسطینی، رژیم صهیونیستی آمبولانس‌های حامل مجروحان را به عمد هدف قرار می‌دهد و هواپیماهای اسرائیلی لحظه به لحظه در حال تعقیب کاروان انتقال مجروحان بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین خطاب به جهانیان گفته است: «جهانیان نباید در قبال این جنایت و حقایقی که اعلام می‌کنیم، ساکت بمانند. بمباران آمبولانس‌ها جنایتی عامدانه است و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند.»

اشرف القدره در ادامه تاکید داشت: «دشمن صهیونیستی به جنایت خود اذعان کرده اما مثل همیشه ادعا می‌کند که مبارزان مقاومت را هدف قرار داده است و در واقع آنچه بمباران شد، کاروان آمبولانس‌های حامل مجروحان بود. دشمن اشغالگر اگر راست می‌گوید چرا تصاویر و اسنادی رو نمی‌کند که ادعایش در مورد آمبولانس‌ها را ثابت کند؟»

به گفته الدره، به سازمان ملل و صلیب سرخ در رابطه با آمبولانس‌هایی که بمباران شدند، خبر داده بودیم و در این شرایط جهانیان نباید با سکوت خود به رژیم اشغالگر برای ادامه جنایاتش چراغ سبز نشان دهند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون، ارتش رژیم صهیونیستی ۹۶۷ کشتار و قتل عام را در حق خانواده‌های فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.