مصر پناهگاه می‌شود؟/ خبر مهم قاهره درباره پناهجویان جنگ اسرائیل در غزه

 وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که در چارچوب تلاش‌های این کشور برای حل اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه، اسماعیل خیرت، دستیار وزیر خارجه در امور کنسولگری با سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌های کشورهای خارجی دیدار کرد تا آنها را از تلاش‌های مصر در رابطه با آغاز گشایش گذرگاه رفح مطلع سازد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه مصر همچنین اعلام کرد، در جریان این دیدار آمادگی‌های کنونی قاهره برای تسهیل پذیرش و تخلیه اتباع خارجی از غزه از طریق گذرگاه رفح مورد بررسی قرار گرفت که تعداد آنها حدود ۷ هزار تن با تابعیت بیش از ۶۰ کشور است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، اسماعیل خیرت محورهای طرح پذیرش و تخلیه اتباع خارجی نوار غزه را براساس دستورالعمل‌ها و قوانین مصر و نقش تعیین شده برای هریک از هیئت‌های دیپلماتیک خارجی در استقبال از اتباع خود از طریق گذرگاه رفح را مورد بررسی قرار داد.

از سوی دیگر، مدیریت گذرگاه رفح اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود که امروز (پنجشنبه) ۴۰۰ شهروند آمریکایی از طریق گذرگاه رفح از نوار غزه وارد مصر شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل‌گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد بیست و هفتمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه رقم می‌زند و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.