واکنش تند پوتین به تحریم صادرات کالاهای اروپایی به روسیه/هر چه آشغال کمتر، بهتر

رئیس جمهور روسیه با اشاره به پوچ بودن محدودیت‌های اعمال شده در واردات حتی کالاهای کوچک اروپایی به این کشور، گفت: کشورهای غربی که قصد داشتند مسکو را تحت فشار اقتصادی قرار دهند، در نهایت خود را مجازات کردند و وضعیت اقتصادی روسیه کاملاً پایدار است.

 خبرگزاری «اینترفکس» گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه عصر روز چهارشنبه در جریان نشستی درباره مسائل اقتصادی این کشور،  تاکید کرد که وضعیت اقتصادی در کل کشور به طور پیوسته در حال توسعه است.

خط و نشان مسکو برای اوکراین/ تمامی جنگنده‌های اف-۱۶ را سرنگون می‌کنیم

وی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه طی 9 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.8 درصد رشد داشته و با احتساب ماه‌های آگوست و سپتامبر، هر کدام 5.2 درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، صنایع تولیدی و بخش‌هایی از بخش واقعی اقتصاد که به استخراج منابع طبیعی مرتبط نیستند با سرعت بیشتری در حال رشد هستند.

پوتین همچنین اشاره کرد که بازار ارز روسیه پس از صدور فرمان فروش اجباری درآمدهای ارزی به ثبات رسیده و در حال حاضر نظارت و تحلیل فعالیت‌های تک تک شرکت‌ها و بانک‌ها در حال انجام است.

پوتین: هر چه زباله‌های غربی کمتر وارد روسیه شود بهتر است

رئیس جمهور روسیه، نظریه کشورهای غربی برای ممنوعیت عرضه کالاهای کوچک به روسیه را پوچ خواند، و در عین حال جنبه‌های مثبتی را در این مسئله یادآور شد. پوتین تاکید کرد که کشورهای غربی که قصد داشتند روسیه را تحریم کنند، در نهایت خود را مجازات کردند، البته بطور همزمان فشار تحریم‌ها  همچنان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: «خیال‌پردازی‌ها در مورد محدودیت‌ها علیه روسیه در میان غربی‌ها دیگر به حد پوچی رسیده است؛ به‌ویژه، آنها پیشنهاداتی درباره ممنوعیت واردات پیچ‌گوشتی، سوزن و غیره به روسیه را می‌دهند. خب، هر چه آشغال کمتر، بهتر، شاید. احتمال کمتری وجود دارد که انگل ساس از شهرهای بزرگ اروپایی به کشور ما صادر شود.»

پوتین احتمال خطراتی مشابه انفجار خط لوله نورد استریم را رد نکرد

ولادیمیر پوتین در نشست مربوط به بررسی مسائل اقتصادی همچنین هشدار داد، در شرایطی که پتانسیل تهاجم تحریم‌های ضد روسی به پایان رسیده است، خطراتی مشابه تخریب خطوط لوله نورد استریم (جریان شمالی) ممکن است دوباره رخ دهد.

رئیس جمهور روسیه گفت: «مهم است که ما چنین خطراتی را از قبل در نظر گرفته و به طور فعال به آنها پاسخ دهیم تا اطمینان از عملکرد مطمئن و پایدار شرکت‌ها، شرکت‌ها و نیروی کارمان تضمین شود.»

پوتین همچنین به احتمال اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه اشاره کرد، همانظور که اخیرا آنها سعی کردند روسیه را به دلیل آسیب رساندن به خط لوله گاز بالتیک بین فنلاند و استونی سرزنش کنند. وی تاکید کرد: «خط لوله بالتیک کانکتور ( Balticconnector) به خودی خود چیزی نیست، حجم آن ناچیز است، اما با این وجود، به عنوان یک واقعیت، می تواند به نوعی به برای ما گرفتاری درست کرده و به ما آسیب برساند.»

لازم به یادآوری است، طبق اطلاعات آژانس خبری بلومبرگ، دوازدهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ممکن است شامل محدودیت‌های تجاری به ارزش 5.3 میلیارد دلار (5 میلیارد یورو) باشد. به گفته منابع خبری، بسته جدید شامل محدودیت‌هایی برای صادرات تجهیزات جوشکاری، مواد شیمیایی و سایر فناوری‌های است که ممکن است برای مقاصد نظامی استفاده شود. علاوه بر این، اتحادیه اروپا در حال بررسی ممنوعیت صدور مجوز نرم افزارها و همچنین محدودیت‌هایی برای واردات فلزات فرآوری شده، آلومینیوم و محصولات ساختمانی، کالاهای حمل و نقل و الماس است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.