اعتراف سنگین مقام ارشد پنتاگون درباره جنگ غزه
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: کماندوهای آمریکایی در مناطق اشغالی مستقر هستند و به یافتن بیش از ۲۰۰ نفر که در عملیات غافلگیرانه حماس به اسارت گرفته شده‌اند، کمک می‌کنند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، کریستوفر مایر دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور عملیات ویژه، افزود: ما به طور فعالانه به اسرائیلی‌ها کمک می‌کنیم. کمک برای شناسایی اسرا و گروگان‌های آمریکایی که در حقیقت انجام این کار وظیفه ما است.

فوری؛ بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن / انجام عملیات پهپادی علیه اسرائیل / عمق اسرائیل را هدف قرار دادیم

بر پایه این گزارش، مایر از اشاره به تعداد نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده که در حال حاضر در مناطق اشغالی مستقر هستند، خودداری کرده است اما دیگر مقامات ایالات متحده گفته‌اند که وزارت دفاع این کشور در هفته‌های اخیر ده‌ها کماندو [به سرزمین‌های اشغالی] اعزام کرده است و به گروه کوچکی که پیش از حمله ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر) حماس در سرزمین‌های اشغالی مستقر بودند، پیوسته‌اند.

در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: این مقامات که درخواست داشتند نامشان فاش نشود، گفته‌اند که کماندوها به نیروهای اف‌بی‌آی، وزارت امور خارجه و دیگر متخصصان ایالات متحده در یافتن گروگان‌ها می‌پیوندند.

مایر در ادامه مدعی شد: نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده نقش رزمی در (رژیم) اسرائیل ندارند اما با همتایان اسرائیلی خود درباره جنگی بسیار پیچیده که در غزه پیش رو است، گفت وگو و بحث می‌کنند.

بر پایه این گزارش، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در گفت وگوهایش با همتای صهیونیستی خود، با اشاره به تونل‌های پیچیده حماس، بر لزوم بررسی دقیق نحوه حمله زمینی نیروهای اسرائیلی به غزه تاکید کرده است.

مایر گفت: تا حد امکان با آنها [رژیم صهیونیستی] همکاری کرده و در مورد این اقدامات توصیه‌هایی ارائه می‌کنیم.

وزرای کابینه اسرائیل به جان هم افتادند / پاسخ کوبنده وزیر دارایی به «یوآو گالانت»

در این گزارش همچنین عنوان شده است: چند کشور غربی به طور مخفیانه گروه‌های کوچکی از نیروهای ویژه خود را به مناطق اشغالی نزدیک‌ کرده‌اند تا به عملیات‌های احتمالی آزادسازی اسرا و یا تخلیه شهروندان خود از این مناطق کمک کنند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.