نخست‌وزیر لبنان: جنگ دیگر بس است!

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که جنگ برای لبنان کافی است.

 روسیا الیوم گزارش داد، «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با اشاره به اینکه تصمیم برای شروع جنگ امروز در دست اسرائیل است، گفت که جنگ‌ها در لبنان دیگر بس است، ما از گزینه صلح حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: «لبنان در تمام تماس‌های دیپلماتیکی که صورت می‌گیرد، حضور دارد. من در چارچوب همین تماس‌ها از کشور قطر بازدید کردم تا در جریان آخرین تحولات و امکان دستیابی به توافق آتش بس قرار گیرم. پس از آتش بس است که می‌توان تلاش‌های دیگر را آغاز کرد». 

بمب‌افکن‌‌های آمریکا در ترکیه به زمین نشستند

میقاتی با تاکید بر لزوم برقراری آتش بس فوری افزود:‌ «آتش‌بس پنج روزه با عنوان بشردوستانه ضروری است و در این مدت ارتباطات بین‌المللی باید برای تکمیل عملیات تبادل اسرا و سپس تحکیم پایه های آتش بس و توافق برای برقراری صلح در منطقه فعال شوند». 

وی گفت:‌ «جنگ ما را بس است. ما از صلح حمایت می‌کنیم. تجاوزهای اسرائیل به جنوب و آوارگی و آسیب‌های اقتصادی و مالی کل کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما جامعه بین‌المللی در برابر حقیقت سکوت می‌کنند».

میقاتی جنایت‌های روزانه اسرائیل علیه مردم غزه را لکه ننگی بر پیشانی بشریت و نشانه نابودی همه ارزش‌ها و مبانی عدالت بین المللی توصیف کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.