بلینکن: ایران و روسیه جسورتر می شوند اگر...

وزیر خارجه آمریکا غروب سه شنبه به وقت تهران در جلسه سنا گفت که ایالات متحده باید به طور همزمان از اوکراین و (رژیم) اسرائیل حمایت بیشتری کند،

 «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماع سنا درباره درخواست تکمیلی ۱۰۶ میلیارد دلاری جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای امنیت ملی ایالات متحده مدعی شد:«درگیری‌های اوکراین و خاورمیانه پیوندهای روشنی دارند.»

 این در حالی است که «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه گفت «تشدید فاجعه‌بار» اوضاع در خاورمیانه دقیقاً نتیجه سیاست آمریکاست و واشنگتن به دامن زدن به درگیری ادامه می‌دهد. وی در اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز اخیر واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت ایالات متحده به تشدید درگیری فلسطینی-اسرائیلی با تامین تسلیحات و اعزام ناوهای هواپیمابر کمک می‌کند. 

بلینکن به وحشت افتاد/ درخواست عجیب وزیرخارجه آمریکا از قطر

بلینکن با اشاره به همکاری‌های ایران و روسیه گفت:«اجازه دادن به روسیه برای پیروز شدن در نبرد با اوکراین با حمایت ایران، هم مسکو و هم تهران را جسور می‌کند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  نیز روز دوشنبه درباره اوضاع در منطقه غرب آسیا و جنگ علیه غزه سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی گفت: «به جای تعقیب و مجازات تروریست‌ها در خاورمیانه، چندین طرف شروع به اجرای سیاست انتقام جویی بر اساس اصل مسئولیت جمعی کردند».

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «حوادث وحشتناک در غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.»

پوتین گفت: «کلید حل درگیری‌ها در خاورمیانه ایجاد کشور فلسطینی با حق حاکمیت کامل است.»

وی افزود: «آمریکا به ادامه هرج و مرج در خاورمیانه نیاز داشته بنابراین کسانی که می‌خواهند خونریزی متوقف شود را بدنام می‌کند و حتی سازمان ملل تحت آزاد و اذیت قرار گرفته است».

آمریکا از ابتدای آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه، حمایت کامل خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و طی پروازهای متعدد، صدها تُن تسلیحات برای این رژیم ارسال کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.