آمریکا شکست خورد/ احیای مذاکرات نظامی واشنگتن و پکن ناکام ماند!

 نشریه آمریکایی واشنگتن تایمز مدعی شده که دولت آمریکا در تلاش‌هایش جهت کاهش خصومت‌ورزی ارتش آزادی بخش چین نسبت به ارتش آمریکا ناکام بوده است.

رسانه‌های دولتی چین نیز هفته گذشته اعلام کرده‌اند که برخی کشورها از جمله آمریکا در یک کنفرانس بین‌المللی با حضور نمایندگان ارتش‌های خارجی و با مهندسی چین شرکت خواهند داشت. در این راستا، قرار است مقام های دفاعی و نظامی از کشورهایی نظیر روسیه، بریتانیا، عربستان سعودی، ایران، برزیل، اندونزی، ویتنام، کامبوج و فیجی نیز در این نشست شرکت کنند.

پاسخ کوبنده چین به جنگنده آمریکایی!+ عکس

مجمع و نشست ژیانگ‌شان، یکشنبه گذشته بدون حضور ژنرال«لی شانگفو» وزیر دفاع سابق چین، برگزار شد. کسی که به صورت رسمی هفته گذشته توسط حزب کمونیست چین از سمت خود برکنار شد. چندین هفته هیچ اطلاع و خبری از لی شانگفو وجود نداشت. البته که هنوز هم دلیل خاصی نیز جهت برکناری لی شانگ فو از سوی دولت چین اعلام نشده است. برکناری که همزمان با برکناری 3 تن از ژنرال‌های مرتبط با بخش موشکی و همچنین نیروهای هسته‌ای راهبردی ارتش آزادیبخش چین همزمان بوده است.

وزارت دفاع آمریکا اقدام به اعزام یک مقام نسبتا سطح پایین به مجمع مذکور کرده است. «سینتیا کاراس» مدیر بخش چین، تایوان و مغولستان در پنتاگون به نمایندگی از دولت آمریکا در نشست ژیانگ شان شرکت کرده است. نشستی که میزبان جمع قابل توجهی از مقام های ارشد نظامی کشورهای مختلف جهان است.

با این حال، «مارتین ماینرز»، سخنگوی پنتاگون گفته است که سطح نماینده وزارت دفاع آمریکا جهت شرکت در نشست ژیانگ شان همسو با عملکرد سابق این وزارتخانه در رابطه با نشست‌های این چنینی است.

چین کلیه مبادلات نظامی با دولت بایدن را در تمامی سطوح از ماه آگوست سال ۲۰۲۲ میلادی و در پی سفر «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به حالت تعلیق درآورده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.