سود کلان کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکا از جنگ اوکراین

 پیمانکاران دفاعی آمریکا از جمله «لاکهید مارتین»، «جنرال داینامیکس» تخمین زده‌اند که با سفارش‌های موجود برای صدها هزار گلوله توپ، صدها موشک پاتریوت و افزایش درخواست خودروهای زرهی در ماه‌های آتی، درآمد تضمین‌شده این شرکت‌ها افزایش یابد.

در سال گذشته میلادی قراردادهایی برای ارسال سلاح به اوکراین یا جایگزین‌کردن سلاح‌های ارسالی آمریکا به این کشور با شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی امضا شد و حالا درآمد این قراردادها به حساب‌های بانکی اسلحه‌سازان جاری شده است. در روزهای گذشته درآمد اعلامی شرکت‌های لاکهید، جنرال داینامیکس و «آر.تی.ایکس» بیشتر از میزان انتظار ظاهر شده است. همچنین مدیران این شرکت‌ها تخمین می‌زنند که باتوجه‌به تداوم جنگ اوکراین و همچنین جنگ جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، درآمد این شرکت‌ها بیش‌ازپیش افزایش یابد.

جیسون آیکن، مسئول امور مالی جنرال داینامیکس به وال‌استریت ژورنال گفت: ما از ۱۴ هزار گلوله توپ در ماه به ۲۰ هزار عدد رسیده‌ایم. سعی داریم این عدد را هر چه سریع‌تر به ۸۵ هزار یا حتی ۱۰۰ هزار گلوله در ماه برسانیم. به نظر می‌رسد که وضعیت اسرائیل و غزه موجب افزایش مضاعف نیاز بازار شود.

بخش «سامانه‌های رزمی» در جنرال داینامیکس که تانک و خودروهای زرهی مورد نیاز اوکراین را تولید می‌کند، شاهد افزایش ۲۵ درصدی درآمد خود نسبت به سال گذشته بود. شرکت تسلیحاتی آر.تی.ایکس هم اعلام کرد که از فوریه ۲۰۲۲ تا امروز سه میلیارد دلار سفارش تسلیحاتی دریافت کرده و انتظار دارد که سفارش‌های مضاعفی برای تأمین انبارهای اوکراین و آمریکا دریافت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.